Бус лентата на "Цариградско шосе" е скъсена заради удължена зона за престрояване
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бус лентата на "Цариградско шосе" е скъсена заради удължена зона за престрояване

Бус лентата на "Цариградско шосе" е скъсена заради удължена зона за престрояване

След сигнал от "Спаси София" от Столичната община се аргументираха за решението за промяната на дължината на лентата за градския транспорт

Анина Сантова
6508 прочитания

© Цветелина Николаева


Бус лентата на бул. "Цариградско шосе" между бул. "Пейо Яворов" и хотел "Плиска" е съкратена с 240 м, за да може зоната за престрояване на автомобилите, които идват от Телевизионната кула и пътуват в посока хотел "Плиска", да бъде удължена. Това обясниха от Столичната община по повод видеоматериал на "Спаси София", в който се казва, че лентата е премахната.

Причината за промяната е, че при престрояването автомобилите масово са правили нарушения и навлизали в тази част от пътя, по която се движи градският транспорт. Така се образували задръствания и шофьорите получавали фишове от КАТ, обясняват още от пресцентъра на общината.

За сметка на това е удължена бус лентата при кръстовището с "Алея Яворов" със 160 метра (виж схемата).

Защо това е важно

Решението за удължаването на зоната за престрояване е взето през септември по инициатива на КАТ, тъй като преди на полицаите им се налагало да посочват на шофьорите откъде да минават, за да няма конфликт с градския транспорт. Впоследствие е бил премахнат знакът за бус лентата и е поискано да се промени маркировката на пътя. По същия начин е удължена зоната за престрояване на бул. "България" заради конфликтен десен завой към "Нишава", който принуждавал шофьорите да пресичат зоната за автобусните линии.

Сигналът

По-рано през деня от организацията "Спаси София" алармираха за премахната бус лента във въпросния участък, а независимият кандидат на местните избори Борис Бонев от сдружението разкритикува управлението на Йорданка Фандъкова за отношението ѝ към градския транспорт. "На коя калинка в общината ѝ хрумна това и с какви мотиви е заличена единствената истински работеща БУС лента в столицата? Решението е толкова абсурдно, че няма за стотен път да обясняваме защо даването на приоритет на градския транспорт е ключово в борбата с мръсния въздух и задръстванията", написа той в профила си във Facebook.

От организацията "Спаси София" се борят от години за повече бус ленти в София. Именно екипът ѝ беше този, който отправи предложение за промяна на Наредба 2 на регионалното министерство за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии през 2015 г. Впоследствие идеята беше реализирана и бяха премахнати старите неизпълними изисквания за изграждането на бус ленти, които спираха възможността за бърз градски транспорт.

Бус лентата на бул. "Цариградско шосе" между бул. "Пейо Яворов" и хотел "Плиска" е съкратена с 240 м, за да може зоната за престрояване на автомобилите, които идват от Телевизионната кула и пътуват в посока хотел "Плиска", да бъде удължена. Това обясниха от Столичната община по повод видеоматериал на "Спаси София", в който се казва, че лентата е премахната.

Причината за промяната е, че при престрояването автомобилите масово са правили нарушения и навлизали в тази част от пътя, по която се движи градският транспорт. Така се образували задръствания и шофьорите получавали фишове от КАТ, обясняват още от пресцентъра на общината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK