След близо 10 години чакане кв. "Люлин" ще има връзка с едноименната магистрала
Участъкът от само 400 м ще облекчи значително трафика в тази част на града
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Блок 533 в столичния кв. "Люлин" се намира само на 300 метра от началото на магистрала "Люлин". Реално обаче, за да се стигне до аутобана, е необходимо да се шофира над 3.5 километра. Причината е, че все още не е направен пробив на бул. "Петър Дертлиев", който да свърже най-големия софийски квартал с пътя за Гърция.
Участъкът се обещава вече близо 10 години, но разчистването на терена започна в края на миналия месец, точно преди местните избори. За изпълнител на проекта срещу 2.2 млн. лв. без ДДС е избрана "ГБС - Инфраструктурно строителство", част от "Главболгарстрой холдинг", а срокът за изпълнението е 3 месеца.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Ами супер - поне се е случило най-сетне. Фактите показват, че българите (особено софиянците) не се влияят от подобни "изборни подаръци". Щом корумпираната нагла Мая успя да вземе 45% срещу ГЕРБ, вадете си изводите колко сме им набрали...
Еееее, разгеле братче! Нищо де, пак доживяхме! Нуждата от това разклонение е огромна!
Отново Капитал не ни казва фактите а ни налива манипулация. Причината за забавянето винаги е една и съща - безкрайни дела за отчужденията. За Монтевидео отнеха 8 години и както се вижда, последните 2 парцела така и не успяха да ги вземат засега. За Каблешков текат вече 6,. За Красно село и разширяването на Житница отне 4. И няма надежда за ускоряване ако не е обект от национално значение а не може всяка уличка да е такава.
До коментар [#3] от "m17":
"Причината за забавянето винаги е една и съща - безкрайни дела за отчужденията..."
Какви отчуждения?1 Става дума за 400 м голо поле!
Да не говорим, че този пробив няма да облекчи особено движението в Люлин. По-важно е да се направи разширение на метрото до Околовръстното с паркинг и да направят подземния паркинг при метростанция Сливница функциониращ.
Време е да завършат в Надежда Ломско шосе от метростанция Ломско шосе до Северна Скоростна Тангента. Хайде да видим дали северните квартали, системно пренебрегвани до момента ще получат полагащите им се инвестиции в инфраструктура! В Люлин (най-големия район на София, по брой жители), Надежда (трети по големина район, по брои жители), Обеля, Хаджи Димитър, Орландовци, Левски също живеят хора, а Столична Община не прави достатъчно!
До коментар [#4] от "evpetra":
Няма "голо поле", за ваше сведение в България няма нито един квадратен метър без собственик !!!. Това са стотици парцели и то в регулация, всеки има десетки собственици, представлявани от адвокати специализирали в такива сделки. Вие виждате голо поле, те виждат 8 етажни кооперацийки и 50% обезщетение за парцела. И се борят до дупка, всеки един квадратен метър е минал на три инстанции. И за да може да влезе багера, всичко това трябва да е свършило, даже да е минало плащането от общината.
Забавното е, че още в понеделник, деня след втори тур, строителната техника изчезна от обекта! :) :) :)
До коментар [#6] от "m17":
Това което казвате е така и звучи страшно. Това означава, че никога няма да може да се опазят зелените площи и поляни и междублокови пространства.
Все пак хората си мислят, че това е основно общинска или държавна земя. Може да има някой частен парцел. Откъде все пак са дошли тези собственици (казвате стотици парцели).
Нужни са сериозни законодателни промени с което да се ограничи строителната вакханалия. Правилно е да се потърси мораториум за строителство в много квартали на София, а на следващ етап да се търси и промени в ЗУТ, които да не позволяват толкова гъсто строителство.
До коментар [#8] от "coffee.bean":
Това са отделни неща. Собствениците не са дошли сега, това са наследниците на собствениците на ниви и гори, които са там от преди да има град. Върнати им са в реални граници и са си тяхна собственост. И сега за да се построи път, те трябва да се национализират но това изисква плащане на пазарна цена, И доказването коя е празната цена е доста тегаво и минава на три инстанции и отнема маса време.
Но това че някои има парцел не значи че може да си го застрои, трябва да е отреден за целта в ПУП. И тези парцели са отредени за улица и затова там се строи улицата.
Парцелите за градинки и паркове също са отредени за такива и върху тях не може да се строи. Но това е от 3-4 години а в предишните 30 са издавани разрешителни щото нямаше ПУП'ве на кварталите и се правеха частични изменения. Друг проблем е че не може вечно да държиш собствениците така висящи - ако е отредено за градинка а той има нотариален акт за тоя парцел общината е длъжна да му го изкупи на пазарна цена. Но такива си стотици хиляди парцели, имаше сметка е за цяла София трябвали към 3 милиарда лева. И затова общината отделя някакви пари - към 20 милиона за догодина и изкупува най-конфликтните имоти, за други се пазари със собствениците да им даде еквивалетни парцели наблизо. Накратко цялото това е тегава драма и няма лесно и бързо решение.
До коментар [#8] от "coffee.bean":
Това с мораториума е пълна глупост, да го въведен сега няма особен смисъл - няма закон със обратно действие, всички издадени разрешителни ще се реализират а то на практика няма много парцели без такова. Примерно оня гнусен висок блок на артекс до маринелата е с разрешение от преди 15 години, от времето на Софиянски и по тогавашния закон ! Отделно всяко ограничение на права струва пари - забранявате нещо но собственика си иска пазарната цена и няма вариант да го мотате вечно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.