Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 5 ное 2019, 14:35, 16129 прочитания

След близо 10 години чакане кв. "Люлин" ще има връзка с едноименната магистрала

Участъкът от само 400 м ще облекчи значително трафика в тази част на града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Блок 533 в столичния кв. "Люлин" се намира само на 300 метра от началото на магистрала "Люлин". Реално обаче, за да се стигне до аутобана, е необходимо да се шофира над 3.5 километра. Причината е, че все още не е направен пробив на бул. "Петър Дертлиев", който да свърже най-големия софийски квартал с пътя за Гърция.

Участъкът се обещава вече близо 10 години, но разчистването на терена започна в края на миналия месец, точно преди местните избори. За изпълнител на проекта срещу 2.2 млн. лв. без ДДС е избрана "ГБС - Инфраструктурно строителство", част от "Главболгарстрой холдинг", а срокът за изпълнението е 3 месеца.
Новото строителство е за около 400 м, но дава шанс за бърз достъп до възела, в който се вливат пътища от няколко посоки.



Хронология на забавянето

За първи път за обособяването на участъка се заговори още през 2011 г. Година по-късно тогавашният зам.-кмет по транспорта Любомир Христов обеща пробивът на бул. "Петър Дертлиев" да се изгради паралелно със Западната дъга на Околовръстното, но това така и не стана.

Кметът Йорданка Фандъкова включи проекта в Капиталовата програма на общината за 2014-2015 г., като сумата, отделена за него, бе 2.5 млн. лв. Последва нова тригодишна пауза, докато в началото на 2017 г. не бе обявена и обществената поръчка за целта. През декември същата година общината сключи договор с ГБС, но строителството не започна, тъй като се оказа, че вече няма осигурено финансиране. Такова не се намери и през 2018 г., като стартът на дейностите се случи напълно неочаквано едва сега - в навечерието на местния вот.



Какво се предвижда


Hoвият пробив между бул. "Петър Дертлиев" и кръговото на околовръстното и магистрала "Люлин" ще бъде две платна за движение по 7 м (с по две ленти в посока) и тротоари от двете страни. При кръстовището със съществуващия участък на бул. "Петър Дертлиев" е разработено кръгово кръстовище "разтегателен кръг", което ще дава възможност за връзка във всички направления. По този начин се дава възможност за облекчаване на трафика, идващ от автомагистрала "Люлин", и навлизащ към столичния квартал и центъра на града.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

(Не)платени пътища (Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

3 апр 2020, 743 прочитания

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 12 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, която да помага за проследяване на състоянието на заподозрените, че са заразени

1 апр 2020, 12480 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Още 22.6 млн. лв. ще бъдат дадени за ремонта на бившия партиен дом

Пленарната зала "Света София" трябва да бъде готова през 2020 г. и тогава парламентът ще започне да заседава там

Още от Капитал
Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10