С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 9 ное 2019, 14:10, 7804 прочитания

Магистралата от Ниш до българската граница при "Калотина" е готова

От българската страна магистрала от София до сръбската граница ще има през 2021 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От днес пътуването с кола от България до Унгария отнема вече около 5 часа. Това става възможно, след като бе пусната и последната отсечка на сръбската магистрала от Ниш до ГКПП Калотина, която е източното отклонение на европейския коридор №10.

На официалната церемония по откриването на дългото 22.5 км между Просек и Цървена река освен сръбския президент Александър Вучич присъства и българският премиер Бойко Борисов. "Много съм щастлив, че Сърбия направи така, че двата приятелски народа да бъдат свързани", каза на български Вучич, след което добави, че "ще имаме по-добра възможност да видим на кого кебапчетата са по-хубави". Борисов не направи официално изявление от трибуна, а пред микрофона каза само: "Върло лепо!"


Сръбска работа

Участъкът на коридор №10 до българската граница, от Ниш до Димитровград, с обща дължина 86.9 км трябваше да е готов преди месеци, но строителството му се забави заради свлачища, което доведе и до оскъпяване. Финалната му стойност не е съвсем ясна и тепърва трябва да се доизчисли. Изпълнители бяха гръцките фирми "Актор" и "Терна".

От Белград до границата с България скоростта ще бъде 130 км/час, което означава, че разстоянието ще се взима за малко повече от три часа. Участъкът от Ниш до Калотина са последните 23 километра, които завършват сръбската част на общоевропейския коридор номер 10. Той е замислен да свързва Близкия изток и Западна Европа.



Финансирането за магистралата не е безвъзмездно, а от различни финансови институции - Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и Световната банка.

От българската страна - през 2021 г.

"Можем да кажем като германците, че от днес Берлинската стена между България и бивша Югославия падна", каза премиерът Борисов при срещата си с Вучич. Пътят от София до Сърбия, който получи името магистрала "Европа", обаче все още се строи, и то въпреки че България разполага с много по-голяма финансова помощ от Брюксел, а и самият участък минава през много по-лек терен.

Тя ще бъде завършена през 2021 г. по думите на регионалния зам.-министър Николай Нанков. А според Борисов, който прелетя с хеликоптер над трасето на път за официалната церемония по откриването на сръбската магистрала, пътят ще е готов дори и по-рано.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор за проектиране и строителство на
17-километровия участък между Драгоман и Сливница през декември 2018 г. с "ГБС - Инфраструктурно строителство". Стойността е 97.8 млн. лв. без ДДС, които са осигурени изцяло от републиканския бюджет.

Малко по-рано, през ноември 2018 г., беше подписан и договорът за проектиране и строителство на останалите 14.5 км от бъдещата магистрала между ГКПП Калотина и пътния възел при Драгоман. Тази отсечка ще се изгражда от консорциума "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о.", Полша, и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Макар и по-къс, участъкът ще струва повече - 137.5 млн. лв. без ДДС, заради допълнителните пътни съоръжения. Част от средствата тук (20 млн. евро) обаче са осигурени от механизма "Свързана Европа".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Главният архитект на София предлага промените в ЗУТ. Но отказва да ги обясни 1 Главният архитект на София предлага промените в ЗУТ. Но отказва да ги обясни

"Капитал" поиска от Здравко Здравков да даде детайли и примери за внесените законови предложения за ателиета, апартхотели, общежития, системи за паркиране, но не получи отговор

20 ное 2019, 2551 прочитания

Строителството на язовир "Луда Яна" за над 56 млн. лв. е пред провал 3 Строителството на язовир "Луда Яна" за над 56 млн. лв. е пред провал

Язовирът трябваше да е завършен през март 2019 г., но до момента са изпълнени само 30% от дейностите

20 ное 2019, 5601 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
"Булстрой груп" ще реконструира топлоцентралата на НДК в център за модерно изкуство

Фирмата е предложила най-ниската цена за изпълнение от 3.15 млн. лв. без ДДС

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10