Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 ное 2019, 9:41, 7810 прочитания

Договор за 1000 лв. на "Хидрострой" бил причина за незаконните багери в река Вит

Басейнова дирекция се сети да глоби строителите в петък, въпреки че в продължение на дни твърдеше, че е уведомена за действията им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Областната администрация на Ловеч е сключила договор за почистване на 6 км от река Вит до "Хемус" със строителната фирма "Хидрострой". Това потвърди пред "Капитал" акционерът в компанията Велико Желев по-рано тази седмица. От Областна администрация - Ловеч, уточниха, че стойността на договора е 1150 лв.

В петък
Басейнова дирекция "Дунавски район" (БДДР) връчи акт за установяване на административно нарушение на "Хидрострой". Не е ясно защо са нямали представа за почистването при подадените сигнали между 14 и 17 ноември, след като уведомление от Областна администрация - Ловеч, е изпратено на 13 ноември до тях.


Стойността на договора за почистване на 6 км от реката изглежда нереално ниска. За сравнение - поръчка на община Павликени за почистването на 2.5 км от река Михалска е с прогнозна стойност близо 230 хил. лв. Тази скандална разлика в цените в комбинация с факта, че Басейнова дирекция не спомена, че е уведомена за договора, в продължение на дни навява на мисълта, че той е сключен набързо, за да прикрие нередности.

Няколко пъти риболовен клуб "Балканка" видя строителни машини - камиони и багери, в коритото на р. Вит и подаде сигнал, че до него се изнася баластра за близкия строеж на магистрала "Хемус". От клуба уведомяваха ресорните ведомства, но без особен резултат.

Трасето на магистралата се изгражда край с. Торос от държавната компания "Автомагистрали".




Бързата работа - скандал за майстора

Областна администрация - Ловеч, сключва договор за почистване речното корито на река Вит в участък от 87+800 до 103+150, включително пътните възли "Боаза" и "Дерманци". Според официалното изявление договорът е сключен на 28 октомври съгласно утвърдена програма за планово почистване на речните участъци в извънурбанизираните територии на област Ловеч за 2019 г. Ведомството отказа да предостави програмата за реките, а тя не е и публикувана никъде, като уточни, че може да се поиска по реда на Закона за достъп до обществена информация.

Тъй като стойността на договора е малка - само 1150 лв., възложителят не е длъжен да провежда търг според Закона за обществени поръчки, пояснява в свои отговори до "Капитал" областният управител Ваня Събчева.

Велико Желев уточни пред "Капитал", че са сключили договор с областната администрация, тъй като машините им така или иначе са били близо до въпросния участък от реката, защото до миналия месец работеха по отсечката Ябланица - Боаза на магистрала "Хемус", която беше открита преди изборите.

Във видеото на риболовен клуб "Балканка" се вижда, че един от камионите е на фирма "Мони-07". Желев потвърди, че те са били техен подизпълнител по строителството на магистралата и са действали и в реката. "К
олегите са избързали, преди да се извадят всички необходими документи", каза той пред "Капитал", като уточни, че са искали да използват факта, че няма вода в реката. Те обаче по думите на Желев са действали, преди да им разрешат.

Остават още въпроси

Странното в случая е, че БДДР не са споменали, че са били уведомени за това почистване още миналия уикенд, когато "Балканка" подаде сигнал и bTV и БНР отправиха въпроси към тях. "На 14 ноември дойдоха да проверяват и не ни казаха, че има такова нещо. На 15 пък не видяха нарушение и още не знаеха, че има почистване", казва Димитър Куманов от риболовния клуб пред "Капитал". Наистина в отговор до БНР от екоминистерството обясниха, че "не са констатирани нарушения, изискващи действия от компетентността на Басейновата дирекция". На 8 ноември пък от същото ведомство бяха открили изземване на баластра от коритото.

Чак на 18 ноември в късния следобед от дирекцията се "досетиха", че има почистване и областната администрация ги е уведомила.

Другото противоречие е с изказването на служителя от "Автомагистрали" Калин Борисов, докато даваше отчет на премиера Бойко Борисов във вторник. Той потвърди, че някой е копал в реката (без разрешение), както и че причината е строежа на бъдещ мост. "Моят
коментар по този въпрос като строителен инженер е, че не е необходимо да изореш 2 км река, за да построиш мост върху нея. Огромни мостове се строят, без изобщо да се влиза в коритото на реката", казва Димитър Куманов.

При въпросния участък на реката в събота ще се проведе "гражданско събиране". Димитър Куманов обясни, че нямат право за протест, тъй като община Тетевен се е допитала до Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за становище. Оттам обаче са отказали разрешение, защото блокирането на пътища от републиканската пътна мрежа е забранено. Куманов заяви пред "Капитал", че не са имали намерение да блокират пътя изобщо, а ще демонстрират недоволството си при автобусните спирки до моста.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къща със статут на културна ценност в центъра на София с проект за надстрояване 1 Къща със статут на културна ценност в центъра на София с проект за надстрояване

Предвижда се къщата на проф. Симеон Велков на ул. "Мизия" 9 да се надстои с два етажа и да се слее със съседната постройка

28 мар 2020, 657 прочитания

ВиК оператори обявиха поръчки за над 175 млн. лв. в извънредното положение ВиК оператори обявиха поръчки за над 175 млн. лв. в извънредното положение

Водните проекти по "Околна среда" се бавеха и през март най-после тръгнаха, но в сложна ситуация

28 мар 2020, 457 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Столичната община не знае колко харчи за пътни ремонти в София

От ведомството отговориха на "Капитал", че не разполагат с информация кой и за колко пари е ремонтирал улици в "Лозенец", "Триадица", "Красно село" или "Средец"

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10