Тунелът под Шипка може да струва повече от 320 млн. лв.
Прогнозната стойност не е пределна, кандидатите ще могат да я надвишават, а АПИ смята да кандидатства за европейско финансиране


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Прогнозната стойност от 320 млн. лв. без ДДС на обществената поръчка за строителство на тунела под Шипка (обект, който всъщност включва няколко тунела - виж карето) не е пределната. Това означава, че кандидатите могат да подадат оферти с по-високи цени и строителството да излезе значително по-скъпо от очакваното. Подобна беше ситуация и с търга за единия участък от магистрала "Струма, където прогнозната стойност беше 533.6 млн. лв. с ДДС, а избраният изпълнител спечели с ценова оферта от 599 млн. лв. с ДДС.
Това става ясно от отговори на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Въпросът относно цената възникна, защото в през септември от пътната агенция посочиха пред "Капитал", че прогнозната стойност за строителството на тунелът под Шипка е 520 млн. лв. Впоследствие обаче, на 22 октомври, бе обявена поръчка с 200 млн. лв. по-малък бюджет.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Типично:
- Казват, че строежа на тунел ще е много скъпо.
- Проектират нещо "евтино", като за български строители - с малки съоръжения.
- Надуват цената.
По стара българска традиция, този театър ще го гледаме до откат. Щото минава.
Важното е най-накрая да го изградят този тунел и магистрала от двете му страни. Към Велико Търново и Русе на север и към Стара Загора и Димитровград на юг.
За мен, ако е истина последното изречение в статията, останалото е доста приемливо и просто трябва да се стартира, за да приключи в обозримо бъдеще. Финансирането и цената са параметри, които са както много важни, така и трудно могат да бъдат идеално точни просто защото няма реална база за сравнение. Ползите обаче са безспорни и фактическата липса на това съоръжение генерира ежедневни загуби за държавата и нас гражданите.
Който построи тунел под Шипка, заслужава паметник приживе.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.