Тунелът под Шипка може да струва повече от 320 млн. лв.

Прогнозната стойност не е пределна, кандидатите ще могат да я надвишават, а АПИ смята да кандидатства за европейско финансиране

Преминаването през Стара планина ще бъде много по-бързо и безопасно при наличието на тунелните съоръжения
Преминаването през Стара планина ще бъде много по-бързо и безопасно при наличието на тунелните съоръжения
Преминаването през Стара планина ще бъде много по-бързо и безопасно при наличието на тунелните съоръжения    ©  Надежда Чипева
Преминаването през Стара планина ще бъде много по-бързо и безопасно при наличието на тунелните съоръжения    ©  Надежда Чипева

Прогнозната стойност от 320 млн. лв. без ДДС на обществената поръчка за строителство на тунела под Шипка (обект, който всъщност включва няколко тунела - виж карето) не е пределната. Това означава, че кандидатите могат да подадат оферти с по-високи цени и строителството да излезе значително по-скъпо от очакваното. Подобна беше ситуация и с търга за единия участък от магистрала "Струма, където прогнозната стойност беше 533.6 млн. лв. с ДДС, а избраният изпълнител спечели с ценова оферта от 599 млн. лв. с ДДС.

Това става ясно от отговори на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Въпросът относно цената възникна, защото в през септември от пътната агенция посочиха пред "Капитал", че прогнозната стойност за строителството на тунелът под Шипка е 520 млн. лв. Впоследствие обаче, на 22 октомври, бе обявена поръчка с 200 млн. лв. по-малък бюджет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове