С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 дек 2019, 11:46, 1472 прочитания

ВиК мрежата на Смолян ще се ремонтира от фирми без опит в тази сфера

От търга на "ВиК Смолян" за 22 млн. лв. беха отстранени седем от осемте кандидата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Недостатъчно опит и сгрешени графици - това са причините седем от осемте кандидата в обществена поръчка на "ВиК Смолян" да бъдат отстранени. И на етапа с отваряне на ценови оферти е останал само един участник, който печели търга за 22.7 млн. лв. без ДДС с предложена цена едва 200 хил. лв. под прогнозната.

Това е ДЗЗД "Пашмакли", в което влизат "Автомагистрали Хемус", "Променергомонтаж", "Автомагистрали Черно море". Първата фирма има косвена връзка с "Джи Пи груп", втората е собственост на местна смолянска компания, която активно обжалваше търга, а третата строи отсечка от магистрала "Хемус".


И трите фирми обаче нямат особен опит във ВиК строителството, съдейки по публичната информация в регистъра на Камарата на строителите. Въпреки това единствени са успели да прескочат сравнително високите изисквания в търга.

КАПИ
АВТОМАГИСТРАЛИ - ЧЕРНО МОРЕ АД
  • Собствен капитал 14,2
  • Печалба 0,5
  • Активи 65,1
  • Пасиви 50,9
  • Брой заети 650
  • Приходи 71,7
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.


Състезание по график



В състезанието участваха самостоятелно "Иса 2000", "Грома холд", "Трейс груп холд" и "Запрянови - 03". В обединения оферти са подали фирмата "Кристална вода", свързана с Румен Гайтански-Вълка, компаниите "Аква темпус" и "Аква системс, както и "Джи Пи груп" в обединение със смолянската "Крис - МТ".
КАПИ
АВТОМАГИСТРАЛИ ХЕМУС АД
  • Собствен капитал 2,6
  • Печалба -2,3
  • Активи 10,3
  • Пасиви 7,7
  • Брой заети 23
  • Приходи 15,5
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.


Именно "Крис МТ" заедно с "Красин", мажоритарния собственик на "Променергомонтаж", обжалваха активно двете поръчки за строителство на "ВиК Смолян". Мотивът им бе, че търговете за общо близо 70 млн. лв. без ДДС са ограничителни и така са запазени само за големите фирми. Жалбите им обаче бяха отхвърлени, а когато бяха събрани офертите, стана ясно, че двата жалбоподателя са успели да се включат в обединения с големите строители, а впоследствие - даже и да спечелят.

В крайна сметка оценителната комисия е открила недостатъци във всички оферти освен тази на ДЗЗД "Пашквили". Основната причина да отстрани почти всички кандидати е това, че графиците, които са предлагали, не са били съобразени с изискванията на търга.

Свързани с големите, но не и с ВиК

Нито една от трите фирми в обединението "Пашмакли" не е позната като специализирана във ВиК строителството.

На сайта си "Автомагистрали Хемус" се описват като "пътностроително дружество", като опитът им е само в тази сфера. Фирмата отскоро има промяна в управлението. През септември изпълнителен директор става Райчо Котов - адвокат, свързан с "Джи Пи груп". Неговото име се появи и около разследването на "Биволъ" "ДжиПиГейт" преди година. До 2018 г. Котов е вписвал документите, свързани със строителната фирма, в Търговския регистър. Последните такива са вписвани от Мила Жан Гюрова, която е била съдружник с Котов в адвокатско дружество.

До тази година мажоритарен собственик на "Автомагистрали Хемус" е бил Веселин Воденичаров. Към ноември като физическо лице, което е действителен собственик, е посочен именно Котов. От "Джи Пи груп" уточниха в отговор за "Капитал", че той е бил служител на фирмата до октомври 2014 г. "Като част от строителния бранш в страната "Джи Пи груп" е работила по различни проекти в партньорство с "Автомагистрали Хемус". Подобна практика е често срещана в бранша и не е противозаконна. Друга свързаност между двете компании няма", коментираха от компанията в отговор на "Капитал".

КАПИ
ПРОМЕНЕРГОМОНТАЖ АД
  • Собствен капитал 1,4
  • Печалба -0,8
  • Активи 5,2
  • Пасиви 3,7
  • Брой заети 106
  • Приходи 5,7
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.


"Автомагистрали Черно море" е шуменска фирма, част от консорциума, който строи магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище. Видно от сайта им, те също основно са изпълнявали проекти в пътното строителство, но имат малко опит и във ВиК. Например изградили са 70 м уличен водопровод в град Балчик.

Мажоритарен собственик на "Променергомонтаж" пък е смолянската "Красин", която обжалваше търговете на ВиК дружеството. "Красин" е собственост на Мирен Красин и Кремен Красин, които, съдейки по имената, са братя. Според справка в регистъра на Камарата на строителите "Променергомонтаж" са изпълнявали основно дейности по топлопроводи и улична реконструкция.

Според изискванията в поръчката кандидатите трябваше да са изпълнили ремонт или изграждане на поне 8 хил. м водоснабдителна мрежа и 17 хил. метра канализационна мрежа през последните пет години.
Какво ще се свърши

В рамките на поръчката трябва да се изгради нова водопроводна мрежа от близо 2.7 км и на 8.5 км канализационна, както и да се изпълни реконструкция съответно и на 5.4 км водопроводна и 9 км канализационна мрежа. Срокът за изпълнение е близо две години.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

В къщата на тайните търгове В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

13 дек 2019, 533 прочитания

Новата система на София за качеството на въздуха - скъпа и със спорен ефект 1 Новата система на София за качеството на въздуха - скъпа и със спорен ефект

Столичната община ще пусне мрежа от 22 сензора с онлайн система за данни, която струва 548 хил. лв., но не се различава много от гражданската AirSofia

12 дек 2019, 1243 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
АПИ се кани да събира най-много по 682 млн. лв. на година от тол-системата

Още се водят дискусии за точния размер на таксите, като стана ясно, че има резерви за намаляването им

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10