В къщата на тайните търгове
In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Моделът на т.нар. in-house поръчки е напълно законен, използва се из цяла Европа, но у нас изглежда изкривен.
- На този принцип държавната компания "Автомагистрали" сключва договори за близо 3.4 млрд. лв. за пътища в рамките на година.
- Притеснителното в случая е, че парите ще се разпределят непрозрачно към незаконни подизпълнители.
Над 2.39 млрд. лв. получи без търг и конкуренция държавното дружество "Автомагистрали" в рамките на една година за строителството на магистрала "Хемус" и укрепване на свлачища. Въпреки че обичайно публичните разходи се правят след състезание, вратичка в Закона за обществените поръчки (ЗОП) позволява и директно даване на пари. Това е т.нар. in-house модел (на бълг. - "вътрешни" поръчки). Тази хипотеза идва от европейските директиви и позволява институциите да възлагат поръчки без търг на собствените си дружества - в случая Министерството на регионалното развитие чрез Агенция "Пътна инфраструктура" на "Автомагистрали".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
"Автомагистрали" работят по бавно и от хода на костенурката, не си дават зор.
Не знам кое е по-добре - така или с обществена поръчка. Щото който иска да открадне си краде..
Очевидно правителството на Кой вече е решило че е по-добре да раздава парите за инфраструктура на който си реши вместо да организира търгове и да се получи най-добрата цена. Може би са си казали сега е време да си разпределим и ние едни пари чрез измислената държавна фирма Автомагистрали.
Ние сме се доказали в това, че можем да осерем всяка добра практика.
С търг, нещата обикновенно стават ужасно бавно, множество обжалвания и накрая всички скачат, ама що го дадоха баш на тия!
С вътрешна поръчка... те го резултата.
Реално печеливш ход няма. Да строят там през каквато искат схема, само да строят, че те хората ще измислят телепортацията, преди ние да завършим Хемус!
#АПИГЕЙТ: “ДА УДАРИМ ЕДНО РАМО НА ИВАН ДА СТРОИ… РАЗБРАЛИ СМЕ СЕ”
https://bivol.bg/api-avtomagistrali.html
И след записа шевката в Автомагистрали подаде оставка!
И заради бездействието на прокуратурата от м. март, схемите продължават:
https://bivol.bg/api-avtomagistrali-2.html
ПРОКУРАТУРАТА НЕ ВИЖДА КОРУПЦИЯ В ЗАПИСА ОТ #АПИГЕЙТ, НО АКТИВНО ИЗДИРВА ИЗТОЧНИКА И ЩЕ РАЗПИТВА ЖУРНАЛИСТИТЕ ОТ БИВОЛЪ
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.