Двоен стандарт в търговете на НКЖИ за гарите в Стара Загора и Нова Загора

За единия обект компанията прекрати поръчка, защото нямало конкуреция, а за другия сключи договор при същите обстоятелства

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) е подновила обществената поръчка за реконструкция на гарата в Нова Загора. Това е втори опит за ведомството да сключи договор с изпълнител, след като през лятото прекрати поръчката заради липса на конкуренция. Този мотив по принцип е основателен, тъй като наличието на една-единствена оферта за даден проект по никакъв начин не гарантира, че публичните средства ще се използват ефективно. Но НКЖИ невинаги действа така - през октомври държавната компания спокойно избра изпълнител без конкуренция за ценовата оферта в поръчката за гарата в Стара Загора.

Сега за проекта за гарата в Нова Загора има странно повишение в прогнозната стойност на възложителя. При първото обявяване на поръчката именно фактът, че единственият кандидат бе предложил малко над прогнозната стойност, притесняваше НКЖИ. Половин година по-късно обаче самият възложител вдига летвата до 3.15 млн. лв. без ДДС, които са осигурени по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Крайният срок за подаване на оферти е 11 февруари 2020 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.