С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 3 яну 2020, 12:01, 6845 прочитания

Пътната агенция крие договор с "Автомагистрали" за над половин милиард

Два месеца след като държавната компания получи без състезание договор за 570 млн. лв. той още се пази в тайна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) продължава да пази в тайна договора за внушителната сума от 570 млн. лв. с ДДС с държавната фирма "Автомагистрали" за укрепване на свлачища.

Той беше подписан на 23 октомври 2019 г., но за него в публичното пространство се разбра чак в края на ноември, когато обявленеито за възложена поръчка беше публикувано в регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Към 3 януари 2020 г. обаче самият договор все още не е публикуван въпреки законовото изискване за това.


Според Правилника за прилагане на Закона за обществени поръчки (ППЗОП) това вече трябваше да се е случило. Нормативът гласи, че "договорите за обществени поръчки и рамковите споразумения, включително приложенията към тях - в деня на публикуване на обявлението за възлагане на поръчка в регистъра". Обявлението беше публикувано на 26 ноември, но не и самият договор, в който ще са описани начина на плащане, сроковете за работа и другите условия по него.

"Капитал" попита АПИ защо договорът не е публикуван в страницата на профила на купувача, но не получи отговор в продължение на две седмици.
Междувременно пътната агенция обяви поръчка за укрепване на други свлачища - за 13 млн. лв. по приоритетна ос 4 "Превенция и управление на риска от наводнения и свлачища" на Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020 г.". Към настоящия момент не е осигурено финансиране, посочва се обявлението.


Без състезание



Пътната агенция сключи договора с държавната компания на принципа на т.нар. in-house практика. Според Закона за обществените поръчки ведомството може да възложи поръчка, независимо от нейната стойност, на друго дружество, което е със същия принципал. В случая това е Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Въпросният договор е на стойност 570 млн. лв. с ДДС и е за укрепване на 74 свлачища, срутища и пропадания от републиканската пътна мрежа. По подобен начин в края на 2018г. "Автомагистрали" сключи договор за 1.34 млрд. лв. за строителството на 134 км от магистрала "Хемус". Преди няколко седмици правителството реши, че държавното дружество ще сключи нов договор и за останалата част от трасето - за 1.38 млрд. лв. за изграждането на последните 88.9 км.

Всички тези споразумения се сключват при липсата на дискусии и аргументация, както и при слаба публичност. Поръчките се възлагат без конкуренция и равнопоставеност между кандидатите от строителния сектор, като основен аргумент е, че така се пести време. За "Хемус" обаче засега това не се случва: година след като беше подписан договорът, се строят под 2 км. За сравнение, частни фирми проектираха и построиха девет километра за две години и половина.

Нова година, нов късмет?

Министерството на регионалното развитие все пак съобщи преди дни, че "Автомагистрали" се преструктурира - едно от три направления ще се занимава именно с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа. Другите две са за текущите ремонти и поддръжка на магистралите, както и за изграждане на новите участъци на "Хемус". "През 2019 г. в дружеството бяха назначени 201 строителни инженери, проектанти, геодезисти, шофьори на тежкотоварни автомобили и машинисти, обикновени строителни работници, както и счетоводители и технически ръководители", гласи съобщението на МРРБ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софийска вода" планира инвестиции за 40 млн. лв. през 2020 г. 1 "Софийска вода" планира инвестиции за 40 млн. лв. през 2020 г.

От 3 март до края на април ще се изпълнява реконструкция на водопровода по бул. "Сливница" между Сточна гара и ул. "Раковски"

25 фев 2020, 1113 прочитания

Съдът: София не трябва да крие как е похарчила 38 млн. лв. за улични ремонти 1 Съдът: София не трябва да крие как е похарчила 38 млн. лв. за улични ремонти

"Капитал" спечели дело за достъп до информация срещу общината, след като тя отказа да каже как харчи парите за ремонти на вътрешноквартални улици

24 фев 2020, 3737 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Сливен има вода за още четири месеца, Ботевград - за три месеца, Перник - за 25 дни

Обемът на язовир "Студена" рязко се е вдигнал според зам.-министър Нанков, въпреки че преди дни икономическият министър заяви, че е почти на мъртъв обем

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10