България се отказва от еврофинансиране на "Струма" през Кресненското дефиле
Вместо да се съобрази със забележките на Европейската комисия, че нарушава закона, държавата засега, изглежда, сама ще плаща проекта
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
България днес ще информира Европейската комисия (ЕК), че оттегля апликационната си форма за европейски средства за отсечката от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Това изненадващо съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В прессъобщението от ведомството уточняват, че България "продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него". От което може да се предположи, че строителството ще започне с държавни средства, а стотиците милиони от еврофондовете могат да бъдат загубени, ако не се пренасочат навреме към други проекти.
За отсечката бяха обявени две обществени поръчки, като по едната беше избран изпълнител през ноември и предстои подписване на договор. По другата няма движение от лятото.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Съвсем скоропостижно ще намерят къде да "договорят" остатъка, не берете грижи.
Както пиша в последните няколко години - пари за АМ "Струма" няма да се връщат.
Ще е хубаво да се задвижат и други инфраструктурни проекти. Ако имаме 2 милиарда за непотребни самолети, трябва да можем да си достроим магистралите с държавни пари. В краен случай - облигациите вече са с отрицателна доходност.
Най-големият проблем е, че в момента нямаме проекти да довършим АМ Хемус и Видин-Ботевград. Всичките пари на света не могат да наваксат лошата подготовка.
Най-важната магистрала е Русе-Велико Търново-Стара Загора-Хасково.
Връзва Букурещ с Истанбул. С адекватна тол политика може да правим милиарди годишно само от нея.
Живота на хората е по-важен от този на четири катерици и два лалугера. Магистралите в Алпите не са паднали от небето.
Най-добре магистрала с евро пари, по-добре е да има магистрала и с държавни, пред това да няма никаква през дефилето.
Зелените пенявещи се по темата да ходят да засаждат повече дървета вместо да са против пътната безопастност.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.