Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 18 яну 2020, 10:09, 4841 прочитания

Търгът за тунела под Шипка ще се забави още

АПИ удължи с три месеца сроковете за подаване на оферти заради поискани допълнителни разяснения от потенциалните кандидати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този четвъртък (17 януари) изтече крайният срок за подаване на оферти за строителство на тунел под Шипка. В същия ден обаче Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е решила да отложи събирането и отварянето на оферти. Според съобщение на сайта на агенцията причината е, че кандидатите са поискали разяснения по условията на процедурата и те не могат да бъдат представени преди крайния срок за офертите.

Обикновено в такива случаи отлагането е в рамките на седмица-две, но в този случай пътната агенция е удължила срока за подаване на оферти чак до 9 април.


Търг за двойна употреба


Търгът беше обявен изненадващо в края на октомври, точно след първия тур на местните избори, а краен срок за предстаявне на заявления за участие бе началото на декември. Впоследствие обаче АПИ даде още месец на строителите да подготвят офертите си. А новото тримесечно отлагане повдига съмнения за чисто пиар действия от страна на пътната агенция и липса на реални планове за строителство на тунела. Още повече че проектът е без осигурено финансиране, а след понижаването на цените на тол таксите и намаляването на обхвата на системата такова ще бъде намерено още по-трудно.

Прогнозната стойност на проекта е 320 млн. лв. без ДДС, но тя не е пределна, т.е. някой може да спечели с оферта дори над тази сума, ако има висока оценка за техническото си предложение. Срокът за изграждане на съоръжението е пет години, което означава, че при най-оптимистичния сценарий тунелът може да е готов едва през 2026 година.



Големият проект

Общата дължина на участъка през Стара планина е 10.5 км, като ново строителство ще са 7.6 км, а реконструкция ще бъде направена на 2.9 км от съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък. Трасето включва пет тунела с обща дължина 4 км. Основният ще е с дължина 3.22 км, а останалите 4 са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще има още седем големи съоръжения - един подлез и шест моста.

Тунелът под Шипка ще се намира на един километър западно от прохода Шипка и на един километър източно от връх Малуша, посочват от АПИ. Северната му част ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще има две ленти за движение по 3.75 м.

"Планирано е изпълнението на обществената поръчка да бъде предложено за финансиране от оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027. Към настоящия момент не е осигурено финансиране за изпълнението на обекта", пише в документацията към търга. Проблемът тук е, че към момента няма приети официални документи от Европейската комисия, с които да се регламентира начинът за кандидатстване за следващия програмен период 2021-2027 г. А дори подобни инфраструктурни проекти да бъдат допустими, през седмицата, от една страна, стана ясно, че България ще трябва да отдели значителна част от безвъзмездната помощ по Кохезиония фонд за енергийния преход, а от друга - АПИ се отказа сега да иска пари за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле и отложи това за следващия програмен период.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къща със статут на културна ценност в центъра на София с проект за надстрояване 5 Къща със статут на културна ценност в центъра на София с проект за надстрояване

Предвижда се къщата на проф. Симеон Велков на ул. "Мизия" 9 да се надстои с два етажа и да се слее със съседната постройка

28 мар 2020, 2482 прочитания

ВиК оператори обявиха поръчки за над 175 млн. лв. в извънредното положение ВиК оператори обявиха поръчки за над 175 млн. лв. в извънредното положение

Водните проекти по "Околна среда" се бавеха и през март най-после тръгнаха, но в сложна ситуация

28 мар 2020, 1470 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Държавната "Монтажи" ще строи без търг спешната водна връзка до Перник

По предварителни оценки проектът ще струва 25 млн. лв. и ще бъде платен от бюджета

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10