ЕК: България няма да връща пари за вече построеното по магистрала "Струма"
Екологичните организации търсят обяснение защо проектът през Кресненското дефиле надвишава с много прогнозите на правителството
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Решението на България да оттегли кандидатурата за европейско финансиране на участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле на 15 януари беше внезапно и странно. Все пак става дума за стотици милиони евро, необходими на страната да завърши трасето до Гърция.
Решението беше съобщено точно в деня, в който държавата трябваше да изпрати отговори на забележките, които Европейската комисия (ЕК) отправи по апликационната форма. От официалното писмо на ЕК до българските власти става ясно, че изпратените документи са необмислени или сгрешени.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Дори и да не се връщат пари за вече построените участъци, малко ли е че заради управленчески лобизъм и административна некадърност ще се изгуби финансирането на най-скъпия и сложен участък от магистралата. След като през 2008 г. всички постигнаха съгласие как да бъде построен този участък – и правителство и неправителствени организации и Европейска комисия, а именно чрез дълъг тунел, те изведнъж промениха проекта за да услужат на ненаялите се строители, тъй като никой от тях нямаше да се класира да го строи и големите милиони щяха да ги вземат чужди фирми. Самият строителен бранш в началото изтъкваше този факт, но впоследствие замлъкна, защото този „мотив“ не е много убедителен за пред ЕС. В крайна сметка ще имаме поредната унищожена природна ценност заедно с някакво недоразумение вместо магистрала и всичко това за наша сметка!
С тази скорост на поскъпване, отсечката ще излезе по-скъпа от тунел. Точно като Хемус, където цената на километър е почти същата, като когато отмениха спечелената поръчка. Със същите аргументи - била много скъпа... Досега можеха да са започнали строителството на тунела..
Не ни трябва инфраструктура. Кресненското дефиле е за разходки. Чухте ги немците.
До коментар [#2] от "Георги Георгиев":
Даже до сега щяха да са го построили. Дори най-дългият (нереално дълъг) срок за строителство, който бяха изтъкнали като причина да не го строят, а именно 10-12 години, вече мина.
От Българската Асоциация на Тунелните Строители дори казаха, че за 5 години ще е готов. Т.е. до сега два тунела при Кресна можеше да имаме за това време.
И въобще се чудя как допуснаха мнението на пътните строители да надделее над мнението на тунелните строители, при положение, че става дума за тунел... Тук не говоря само за срок, ами и за цена на изграждане и експлоатация, риск при земетресение и т.н.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.