С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 яну 2020, 14:29, 2015 прочитания

Словения получи почти 30 оферти за жп линията Дивача-Копер

Интерес към проекта за 250 млн. евро проявяват турски, китайски, австрийски, чешки и др. строителни компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Словенската проектна компания 2DTK обяви, че е получила 29 оферти в търга за строителството на жп линията Дивача-Копер, с дължина от 27 км, чиято стойност е 250 млн. евро. Поръчката е разделена на две части, като към първата интерес имат 15 кандидата, а останалите наддават за втория лот.

Първият лот е за отсечката от Дивача до Цръни Кал. Оферти за нея са подали 15 фирми, а по втория – от Цръни Кал до Копер има 14 кандидата. Към търга интерес проявяват турски, китайски, австрийски, чешки и др. строителни компании, предаде Seenews.


През май Европейската инвестиционна банка одобри заем от 250 млн. евро за изграждането на втора жп линия по маршрута Дивача-Копер. Предвижда се тя да бъде завършена до 2025 г. и следващата година да започне работа.

Проектът е важен защото така се ускорява товарния трафик към словенското адриатическо пристанище Копер. С реализирането му се очаква да се подобри и конкурентоспособността на жп транспорта, което е в съответствие с новата "Зелена сделка" на Еврокомисията.

За разлика от Словения в България подобна конкуренция липсва. Например - една от мегапоръчките за модернизация на релсовия участък между Елин Пелин и Костенец за над 1 млрд. лв. привлече съответно 9, 6 и 4 кандидата за отделните лотове. До класиране на офертите стигнаха половината от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 614 прочитания

Автомагистрали без поръчки Автомагистрали без поръчки

За година държавната компания в сектора получи договори за над три милиарда без конкурс

28 фев 2020, 1075 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 14345 прочитания

28 фев 2020, 4789 прочитания

28 фев 2020, 2796 прочитания

28 фев 2020, 2443 прочитания

28 фев 2020, 2022 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Строители на магистрали и малки играчи се включват във ВиК ремонтите на Перник

35 фирми са поканени да подменят 60 км от мрежата в общината, а държавната "Монтажи" също ще разчита на частни строители

Още от Капитал
Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10