Строители на магистрали и малки играчи се включват във ВиК ремонтите на Перник
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строители на магистрали и малки играчи се включват във ВиК ремонтите на Перник

За ВиК ремонтите покрай водната криза в Перник бяха отделени близо 60 млн. лв., но все още няма яснота как точно ще се харчат те

Строители на магистрали и малки играчи се включват във ВиК ремонтите на Перник

35 фирми са поканени да подменят 60 км от мрежата в общината, а държавната "Монтажи" също ще разчита на частни строители

Мила Чернева
5430 прочитания

За ВиК ремонтите покрай водната криза в Перник бяха отделени близо 60 млн. лв., но все още няма яснота как точно ще се харчат те

© Надежда Чипева


След срещата на премиера Бойко Борисов с изпълнителния директор на Камарата на строителите в България (КСБ) Валентин Николов и председателя на контролния ѝ съвет Благой Козарев се разбра, че браншовата организация е заявила готовност да съдейства на държавната фирма "Монтажи" при изграждането на помпената станция и новия водопровод от Мало Бучино до Перник. Строителните фирми обаче ще участват по официален ред и в друг проект - този за реконструкция на водопроводи в самия град Перник. Още в сряда кметът Станислав Владимиров е изпратил писмо до общо 35 компании (виж списък долу), членове на КСБ.

От общината съобщиха за "Капитал", че стойността на поръчката е около 24.5 млн. лв. с ДДС за ремонт на 50-60 км мрежа, предимно водопроводна, и че списъкът бил предложен от Камарата на инженерите, като са се търсели фирми, които могат да работят в сферата на ВиК строителството, и то на авариен режим. Не е ясно колко време ще отнемат ремонтите, тъй като няма достатъчно информация за подземната инфраструктура, казаха от общината. Освен това обявената цена изглежда сравнително ниска за толкова дълга мрежа.

По неофициална информация на "Капитал" до четвъртък следобед, когато е бил крайният срок за заявяване на интерес, 23 фирми са дали оферти.

В Закона за обществени поръчки (ЗОП) има хипотеза, в която при "изключителни обстоятелства" кметът може да провежда процедури чрез договаряне без предварително обявление - в случая е обявено бедствено положение. Останалите договори за ремонти и строителство на водна инфраструктура - за две пречиствателни станции, ремонт на Главен клон II и за новия водопровод от Мало Бучино, ще се сключват с държавната компания "Монтажи" с принципал Министерството на икономиката.

Кой ще ремонтира в Перник

Списъкът е доста разнороден - има и малки, и големи фирми, както от София и Перник, така и от другия край на страната. Сред поканените попадат големите строители - ГБС, "Трейс груп холд" и "Хирострой". Писмо е изпратено и до "Автомагистрали Шумен", които строят участъка от магистрала "Хемус" между Белокопитово и Буховци. Местни фирми са "Хидрострой Перник" и ДЛВ.

Проектът ще бъде разделен на четири лота, така че избраните изпълнители вероятно ще бъдат повече от един.

Поканените фирми

"Хидрострой", ГБС, "Трейс груп холд", "Райкомерс конструкшън", "Иса 2000", "Хидрострой Перник," "Водоканалстрой" (Бургас), "Драгиев и Ко", "Гелак", ДЛВ (Перник), "Парсек груп", "Никмар", "Каро трейдинг", "Растер юг". "Прострийм груп" (София), "Северни води" (Бургас), "Инжстройинженеринг" (Варна), "Kопекс&Ко", "Автомагистрали Шумен", "Биад - С", "Kараман", "Гимекспорт" (Герман), "Статус - Н" (София), "Инфракорект строй" (Перник), "Стилстрой-М" (Благоевград), "Димел", "Стрелец 90" (Ботевград), "Миле инженеринг" (Разлог), "Бодрост 96" (Благоевград), "Аква системс" (Бургас), "Химкомерс инженеринг", "Бул строй инвест" (София), "Караман", "K&Коцев и Цветанов" (Бургас).

Помощ за държавната "Монтажи"

Миналата събота правителството обяви, че спасителният план за Перник ще е водопровод от резервоара при Мало Бучино до Перник, който ще доведе вода от яз. "Бели Искър" в миньорския град. Тогава в публичното пространство бе хвърлена стойност на проекта 25 млн. лв., но после стана ясно, че тя не е финална. За изграждането му ще са нужни около 45 дни, ако се спазва наистина авариен начин на работа - 24 часа в денонощието.

Задачата ще бъде възложена на държавната фирма "Монтажи", която обаче няма опит в тази сфера, както и ресурс да работи нонстоп.

Валентин Николов от КСБ обаче е обяснил пред mediapool.bg, че 55 строителни фирми са готови да работят на трисменен режим, за да се изпълни аварийният план. Той е казал, че на срещата при премиера за плащания на строителите и пари не се е говорило. Строителите щели да помагат безвъзмездно, като бюджетът на КСБ от вноските им ще финансира работата. Тогава обаче възниква въпросът какво ще се случи с 25-те милиона, отредени за монтажи. Засега отговор няма.

След срещата на премиера Бойко Борисов с изпълнителния директор на Камарата на строителите в България (КСБ) Валентин Николов и председателя на контролния ѝ съвет Благой Козарев се разбра, че браншовата организация е заявила готовност да съдейства на държавната фирма "Монтажи" при изграждането на помпената станция и новия водопровод от Мало Бучино до Перник. Строителните фирми обаче ще участват по официален ред и в друг проект - този за реконструкция на водопроводи в самия град Перник. Още в сряда кметът Станислав Владимиров е изпратил писмо до общо 35 компании (виж списък долу), членове на КСБ.

От общината съобщиха за "Капитал", че стойността на поръчката е около 24.5 млн. лв. с ДДС за ремонт на 50-60 км мрежа, предимно водопроводна, и че списъкът бил предложен от Камарата на инженерите, като са се търсели фирми, които могат да работят в сферата на ВиК строителството, и то на авариен режим. Не е ясно колко време ще отнемат ремонтите, тъй като няма достатъчно информация за подземната инфраструктура, казаха от общината. Освен това обявената цена изглежда сравнително ниска за толкова дълга мрежа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател

    Ще стане като в #АПИгейт:
    “ДА УДАРИМ ЕДНО РАМО НА ИВАН ДА СТРОИ… РАЗБРАЛИ СМЕ СЕ”
    https://bivol.bg/api-avtomagistrali.html

  • 2
    moi6e...tolkoz avatar :-|
    Мойше! Толкоз!!!

    Нещо не разбирам тук:

    "...Той е казал, че на срещата при премиера за плащания на строителите и пари не се е говорило. Строителите щели да помагат безвъзмездно, като бюджетът на КСБ от вноските им ще финансира работата. Тогава обаче възниква въпросът какво ще се случи с 25-те милиона, отредени за монтажи. ...".

    Това "помагат" е реална работа (копане, смяна на тръби и възстановяване), или "даване на акъл"? Щото ако е първото-това са реални разноски със що годе известни цени. Знае и цената на мат'ряла, и се копа "на меко", тоест в вече разкопавано и зарито трасе. Е па не виждам как от един членски внос в КСБ могат да се финансират такава дейност-това не са 20 метра, а десетки километра.

    "Помощ" може да окаже инженерската съсловна организация, като финансира покриването на разноските на 2-30 инженера като тех'надзор. Ама по принципа-ако изпълнителя е местен-тех'надзора да е от друг град, та да контролира качеството както трябва, а не да си затваря очите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

80% загуби

80% загуби

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK