Строители на магистрали и малки играчи се включват във ВиК ремонтите на Перник
35 фирми са поканени да подменят 60 км от мрежата в общината, а държавната "Монтажи" също ще разчита на частни строители


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След срещата на премиера Бойко Борисов с изпълнителния директор на Камарата на строителите в България (КСБ) Валентин Николов и председателя на контролния ѝ съвет Благой Козарев се разбра, че браншовата организация е заявила готовност да съдейства на държавната фирма "Монтажи" при изграждането на помпената станция и новия водопровод от Мало Бучино до Перник. Строителните фирми обаче ще участват по официален ред и в друг проект - този за реконструкция на водопроводи в самия град Перник. Още в сряда кметът Станислав Владимиров е изпратил писмо до общо 35 компании (виж списък долу), членове на КСБ.
От общината съобщиха за "Капитал", че стойността на поръчката е около 24.5 млн. лв. с ДДС за ремонт на 50-60 км мрежа, предимно водопроводна, и че списъкът бил предложен от Камарата на инженерите, като са се търсели фирми, които могат да работят в сферата на ВиК строителството, и то на авариен режим. Не е ясно колко време ще отнемат ремонтите, тъй като няма достатъчно информация за подземната инфраструктура, казаха от общината. Освен това обявената цена изглежда сравнително ниска за толкова дълга мрежа.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Ще стане като в #АПИгейт:
“ДА УДАРИМ ЕДНО РАМО НА ИВАН ДА СТРОИ… РАЗБРАЛИ СМЕ СЕ”
https://bivol.bg/api-avtomagistrali.html
Нещо не разбирам тук:
"...Той е казал, че на срещата при премиера за плащания на строителите и пари не се е говорило. Строителите щели да помагат безвъзмездно, като бюджетът на КСБ от вноските им ще финансира работата. Тогава обаче възниква въпросът какво ще се случи с 25-те милиона, отредени за монтажи. ...".
Това "помагат" е реална работа (копане, смяна на тръби и възстановяване), или "даване на акъл"? Щото ако е първото-това са реални разноски със що годе известни цени. Знае и цената на мат'ряла, и се копа "на меко", тоест в вече разкопавано и зарито трасе. Е па не виждам как от един членски внос в КСБ могат да се финансират такава дейност-това не са 20 метра, а десетки километра.
"Помощ" може да окаже инженерската съсловна организация, като финансира покриването на разноските на 2-30 инженера като тех'надзор. Ама по принципа-ако изпълнителя е местен-тех'надзора да е от друг град, та да контролира качеството както трябва, а не да си затваря очите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.