Тол системата тръгна в неделя сутринта въпреки неяснотите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тол системата тръгна в неделя сутринта въпреки неяснотите

Тол системата тръгна в неделя сутринта въпреки неяснотите

Инспектори от АПИ помагат на шофьорите

5989 прочитания

© Цветелина Белутова


Над 3200 маршрутни карти са били закупени към 10.00 ч. тази сутрин след официалния старт на тол системата, съобщава БТА. Системата заработи днес в 5 часа сутринта въпреки мнението на повечето превозвачи, че няма условия за това и че липсва пълна яснота как ще плаща за ползването на пътищата превозните средства с обща маса над 3.5 тона. Досега водачите им закупуваха винетки с различен срок, а от днес дължимите суми ще зависят от изминатото разстояние, което ще се изчислява на база маршрутна карта, бордови устройства, специално направени за българската тол система, или GPS тракери, използвани и в други страни с платена пътна мрежа.

Броени часове преди тръгването на тол системата отговорните ведомства декларираха пълна техническа готовност тя да заработи без проблеми. Според официалните съобщения на граничните пунктове са обособени 34 допълнителни места за продажба на маршрутни карти и 58 терминала за самообслужване, което дава възможност за едновременна обработка на 92 тежкотоварни автомобила. Към основните ГКПП-та са пренасочени служители на Национално тол управление, които владеят езика на съответната съседна държава. Те ще информират шофьорите за новия начин на таксуване, ще им помагат в купуването на маршрутни карти и ще представят информация за текущите ограничения на пътя, за да могат водачите да изберат най-подходящия маршрут.

"Тол системата стартира и функционира нормално. Издаването на маршрутни карти отнема между 2 и 3 минути и не затруднява обработката на тежкотоварните автомобили. Стартирали сме т.нар. бял списък с валидни бордови устройства, които към момента са 14 000. Следващата седмица очакваме сключени договори и добавяне към този списък на устройства за таксуване на базата на GPS тракери. Всеки ден този списък ще се увеличава. Трите метода на таксуване работят. Мисля, че тол системата ще има ефект... Стартиралата реформа днес е необратима", заяви пред БНР проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Според проведените стрес-тестове на системата на ден могат да се обработят до 250 хил. маршрутни карти. Отклоняването от декларирания маршрут без основателна причина и липсата на маршрутни карти би трябвало да води до глоби, които варират между 150 и 1800 лева. От АПИ вече съобщиха, че на първо време контролът ще се осъществява само от мобилните екипи, които са 105, но не и от близо 300 камери инсталирани. Инспекторите ще помагат на шофьорите, като ги насочват към най-близкото място, от което да се снабдят с маршрутна карта - големите бензиностанции.

Над 3200 маршрутни карти са били закупени към 10.00 ч. тази сутрин след официалния старт на тол системата, съобщава БТА. Системата заработи днес в 5 часа сутринта въпреки мнението на повечето превозвачи, че няма условия за това и че липсва пълна яснота как ще плаща за ползването на пътищата превозните средства с обща маса над 3.5 тона. Досега водачите им закупуваха винетки с различен срок, а от днес дължимите суми ще зависят от изминатото разстояние, което ще се изчислява на база маршрутна карта, бордови устройства, специално направени за българската тол система, или GPS тракери, използвани и в други страни с платена пътна мрежа.

Броени часове преди тръгването на тол системата отговорните ведомства декларираха пълна техническа готовност тя да заработи без проблеми. Според официалните съобщения на граничните пунктове са обособени 34 допълнителни места за продажба на маршрутни карти и 58 терминала за самообслужване, което дава възможност за едновременна обработка на 92 тежкотоварни автомобила. Към основните ГКПП-та са пренасочени служители на Национално тол управление, които владеят езика на съответната съседна държава. Те ще информират шофьорите за новия начин на таксуване, ще им помагат в купуването на маршрутни карти и ще представят информация за текущите ограничения на пътя, за да могат водачите да изберат най-подходящия маршрут.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    wda1550667008599435 avatar :-|
    Илиан Мавров

    Стационарните камери "знаят"ли за разпорежданията Му? Да не се окажат после "частни"отношния получените електронни фишове за глоби между получателя и министерството на строителството в частност АПИ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK