Новият брой:
Какво се случва в държавата

АПИ се сети за екомерки при магистрала "Струма" с 3 млн. лв. и година закъснение

Европейската комисия е искала да види конкретни мерки за околната среда покрай строителството в Кресненското дефиле още през април 2019 г., но държавата не е реагирала

Държавата иска да използва съществуващия път Е-79 в едната посока, като твърди, че да изнесе цялата "Струма" извън Кресненското дефиле ще бъде твърде скъпо
Държавата иска да използва съществуващия път Е-79 в едната посока, като твърди, че да изнесе цялата "Струма" извън Кресненското дефиле ще бъде твърде скъпо
Държавата иска да използва съществуващия път Е-79 в едната посока, като твърди, че да изнесе цялата "Струма" извън Кресненското дефиле ще бъде твърде скъпо    ©  Надежда Чипева
Държавата иска да използва съществуващия път Е-79 в едната посока, като твърди, че да изнесе цялата "Струма" извън Кресненското дефиле ще бъде твърде скъпо    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Преди цяла година Европейската комисия (ЕК) е предупредила България, че трябва да предприеме мерки за опазването на природата в Кресненското дефиле покрай строителството на магистрала "Струма", но досега липсваше реакция. Чак в началото на март 2020 г. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за въпросните смекчаващи мерки за околната среда по трасето около съществуващия път Е-79, който ще продължи да се използва в посока Кулата. Предвидените средства са 3 млн. лева.

Държавата реши да направи съществуващия сега път Е-79 част от магистрала "Струма" въпреки предупрежденията на природозащитни организации, че е далеч по-добре трафикът да се изнесе изцяло от дефилето, защото той вече сериозно вреди на биоразнообразието и Брюксел няма да е доволен от този план. Правителството обаче упорито защитаваше идеята в едната посока магистралата да е скоростен път (което е много по-евтино), но и не предприемаше каквито и да било мерки, за да се съобрази с европейското законодателство за околната среда.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Разчитате ситуацията твърде субективно. Тези "облекчителни мерки" са просто една индулгенция, която да позволи продължаването на строежа. И ЕС, и България уж предприемат екологични мерки, колкото за пред публиката. Резултатите ще са нулеви, изчезването ще продължи, а проектът без тунел дори няма да е много по-евтин.

    Без гражданско общество в България няма как да се решат нашите проблеми. ЕС е просто един арменски поп.

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    ПС: Ако ЕС вземе, че не финансира довършването на магистралата по този проект, кое ще е по-евтино:

    Да съфинансираме строеж на две платна или да строим изцяло от бюджета сегашния предпочитан проект?

    Нередност?
  • 3
    baj_ganyo avatar :-|
    Бай Ганьо
    • - 2
    • + 1

    Важното е да стане, включително през Кресненското дефиле, иначе в името на два лалугера рискуваме живота на сума ти народ. Магистралите в Швейцария не са паднали от небето...

    Нередност?
Нов коментар