АПИ се сети за екомерки при магистрала "Струма" с 3 млн. лв. и година закъснение
Европейската комисия е искала да види конкретни мерки за околната среда покрай строителството в Кресненското дефиле още през април 2019 г., но държавата не е реагирала


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Преди цяла година Европейската комисия (ЕК) е предупредила България, че трябва да предприеме мерки за опазването на природата в Кресненското дефиле покрай строителството на магистрала "Струма", но досега липсваше реакция. Чак в началото на март 2020 г. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за въпросните смекчаващи мерки за околната среда по трасето около съществуващия път Е-79, който ще продължи да се използва в посока Кулата. Предвидените средства са 3 млн. лева.
Държавата реши да направи съществуващия сега път Е-79 част от магистрала "Струма" въпреки предупрежденията на природозащитни организации, че е далеч по-добре трафикът да се изнесе изцяло от дефилето, защото той вече сериозно вреди на биоразнообразието и Брюксел няма да е доволен от този план. Правителството обаче упорито защитаваше идеята в едната посока магистралата да е скоростен път (което е много по-евтино), но и не предприемаше каквито и да било мерки, за да се съобрази с европейското законодателство за околната среда.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Разчитате ситуацията твърде субективно. Тези "облекчителни мерки" са просто една индулгенция, която да позволи продължаването на строежа. И ЕС, и България уж предприемат екологични мерки, колкото за пред публиката. Резултатите ще са нулеви, изчезването ще продължи, а проектът без тунел дори няма да е много по-евтин.
Без гражданско общество в България няма как да се решат нашите проблеми. ЕС е просто един арменски поп.
ПС: Ако ЕС вземе, че не финансира довършването на магистралата по този проект, кое ще е по-евтино:
Да съфинансираме строеж на две платна или да строим изцяло от бюджета сегашния предпочитан проект?
Важното е да стане, включително през Кресненското дефиле, иначе в името на два лалугера рискуваме живота на сума ти народ. Магистралите в Швейцария не са паднали от небето...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.