Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 мар 2020, 14:43, 2376 прочитания

Ремонтът на тунела "Витиня" ще приключи най-рано през лятото

Започват и ремонти на виадукти за 25 млн. лв. с ДДС по магистрала "Тракия"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реконструкцията на тунела "Витиня" на магистрала "Хемус", която от четири години блокира трафика за Северна България, ще продължи до втората половина на 2020 г., съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) преди дни. Но не е ясно дали движението в посока София ще бъде през есента или зимата. Състоянието на тунела обаче е опасно, твърдят както от АПИ, така и изпълнителят на ремонта - държавната "Автомагистрали".

По неофициална информация предстои АПИ да възложи и ремонтите на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на "Хемус" и "Траянови врата" на магистрала "Тракия", като всеки струва около 45 млн. лв.


От 13 март пък започват ремонти на виадукти по"Тракия" за 25 млн. лв., като изпълнител отново е "Автомагистрали". Участък от 14 км ще бъде затворен в едната посока

Витиня: опасна приказка без край

Тунелът "Витиня" е в експлоатация от 1984 г., а през 2017 г. беше посочен като съоръжение в "съществен риск" в доклад, изготвен по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Неговият ремонт обаче се проточи през последните години. Досега в реконструкцията на двете тръби са вложени 72 млн. лв., като официален изпълнител е държавната компания "Автомагистрали", която има договор за поддържането на магистрала "Хемус", строи и нови участъци от аутобана, а освен това сключи договор с АПИ за 570 млн. лв. с ДДС за укрепване на обекти в страната.



Тръбата в посока Варна се ремонтираше между 27 юни 2016 г. и 20 септември 2017 г. - или 17 месеца, като цената беше над 22 млн. лв. Ремонтът на тръбата в посока София започна през юли 2018 г. с фрезоване на асфалтовата настилка, демонтаж на осветителните тела и инсталации по всички части, разрушаване на облицовката, както и проектантски дейности. След това се планираше да се изготви проект и да започне ремонт на "конструктивната и пътна част", като към юни 2019 г. не беше ясно колко ще струва това.

Миналата година обаче източник от строителния сектор обясни пред "Капитал", че тръбата е опасна, има голямо напукване и е необходимо сложно преизчисляване, което досега никой не успява или не се наема да извърши, за да бъде укрепено съоръжението по ефективен начин. В крайна сметка проектът беше завършен и приет. "По-различното в този тунел е, че при подмяната на частичната хидроизолация се натъкнахме на каверна (кухина). Наложи се да се направи георадарно обследване. Бяха констатирани големи кухини по цялата дължина на тунела", обясни инженерът.

Затова строителите инжектират допълнителен разтвор, който да запълни и елиминира кухините", обясни пред bTV Евгени Генчев, директор на "Техническа дирекция" в "Автомагистрали". При сеизмични дейности тръбата е опасна, призна той тогава.

Председателят на управителния съвет на АПИ също заяви пред в. "Строител", че "състоянието на съоръжението е аварийно и дейностите са опасни дори за работещите", а източник на "Капитал" коментира, че при проблем с лявата тръба дясната, в която се движат автомобили, също би била засегната.

Виадуктите на "Тракия"

От 13 март (петък) започва ремонт на пет виадукта по магистрала "Тракия" в платното за София, като общата стойност на работата е 25 млн. лв. с ДДС. Съоръженията се намират при 13-и, 15-и, 17-и, 18-и и 20-и км на автомагистралата. Движението в тази 14-километрова отсечка (между 9-и и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в платното за Бургас.

По план "Автомагистрали" трябва да приключат ремонта до 1 юли тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Събраните тол такси през март и април са наполовината на очакваното 2 Събраните тол такси през март и април са наполовината на очакваното

Прогнозно трябваше на месец да се събират 37.5 млн. лв., но през март и април са събрани общо 41 милиона

27 май 2020, 968 прочитания

Скачай, вълчо, върху релсите 3 Скачай, вълчо, върху релсите

Надлез за животни на магистралата за Сърбия ще свършва над трасето на бъдеща жп линия, като ще им се налага да скачат директно в нищото

24 май 2020, 4493 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Новата вода за Шумен - дебют за държавния ВиК холдинг

Бъдещият холдинг ще разполага с капитал от 1 млрд. лв. и ще прави ВиК поръчките, а бе създаден без законова обосновка

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10