Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 мар 2020, 14:43, 1912 прочитания

Ремонтът на тунела "Витиня" ще приключи най-рано през лятото

Започват и ремонти на виадукти за 25 млн. лв. с ДДС по магистрала "Тракия"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реконструкцията на тунела "Витиня" на магистрала "Хемус", която от четири години блокира трафика за Северна България, ще продължи до втората половина на 2020 г., съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) преди дни. Но не е ясно дали движението в посока София ще бъде през есента или зимата. Състоянието на тунела обаче е опасно, твърдят както от АПИ, така и изпълнителят на ремонта - държавната "Автомагистрали".

По неофициална информация предстои АПИ да възложи и ремонтите на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на "Хемус" и "Траянови врата" на магистрала "Тракия", като всеки струва около 45 млн. лв.


От 13 март пък започват ремонти на виадукти по"Тракия" за 25 млн. лв., като изпълнител отново е "Автомагистрали". Участък от 14 км ще бъде затворен в едната посока

Витиня: опасна приказка без край

Тунелът "Витиня" е в експлоатация от 1984 г., а през 2017 г. беше посочен като съоръжение в "съществен риск" в доклад, изготвен по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Неговият ремонт обаче се проточи през последните години. Досега в реконструкцията на двете тръби са вложени 72 млн. лв., като официален изпълнител е държавната компания "Автомагистрали", която има договор за поддържането на магистрала "Хемус", строи и нови участъци от аутобана, а освен това сключи договор с АПИ за 570 млн. лв. с ДДС за укрепване на обекти в страната.



Тръбата в посока Варна се ремонтираше между 27 юни 2016 г. и 20 септември 2017 г. - или 17 месеца, като цената беше над 22 млн. лв. Ремонтът на тръбата в посока София започна през юли 2018 г. с фрезоване на асфалтовата настилка, демонтаж на осветителните тела и инсталации по всички части, разрушаване на облицовката, както и проектантски дейности. След това се планираше да се изготви проект и да започне ремонт на "конструктивната и пътна част", като към юни 2019 г. не беше ясно колко ще струва това.

Миналата година обаче източник от строителния сектор обясни пред "Капитал", че тръбата е опасна, има голямо напукване и е необходимо сложно преизчисляване, което досега никой не успява или не се наема да извърши, за да бъде укрепено съоръжението по ефективен начин. В крайна сметка проектът беше завършен и приет. "По-различното в този тунел е, че при подмяната на частичната хидроизолация се натъкнахме на каверна (кухина). Наложи се да се направи георадарно обследване. Бяха констатирани големи кухини по цялата дължина на тунела", обясни инженерът.

Затова строителите инжектират допълнителен разтвор, който да запълни и елиминира кухините", обясни пред bTV Евгени Генчев, директор на "Техническа дирекция" в "Автомагистрали". При сеизмични дейности тръбата е опасна, призна той тогава.

Председателят на управителния съвет на АПИ също заяви пред в. "Строител", че "състоянието на съоръжението е аварийно и дейностите са опасни дори за работещите", а източник на "Капитал" коментира, че при проблем с лявата тръба дясната, в която се движат автомобили, също би била засегната.

Виадуктите на "Тракия"

От 13 март (петък) започва ремонт на пет виадукта по магистрала "Тракия" в платното за София, като общата стойност на работата е 25 млн. лв. с ДДС. Съоръженията се намират при 13-и, 15-и, 17-и, 18-и и 20-и км на автомагистралата. Движението в тази 14-километрова отсечка (между 9-и и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в платното за Бургас.

По план "Автомагистрали" трябва да приключат ремонта до 1 юли тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Още икономически мерки срещу кризата в София Още икономически мерки срещу кризата в София

Общинските съветници от всички партийни групи имат предложения, които най-вероятно ще гласуват дистанционно

31 мар 2020, 1536 прочитания

София ще преразгледа ремонтната си програма за 2020 г. 2 София ще преразгледа ремонтната си програма за 2020 г.

Общината обмисля прехвърлянето на някои от големите инфраструктурни проекти за 2021 г.

30 мар 2020, 1815 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Новата вода за Шумен - дебют за държавния ВиК холдинг

Бъдещият холдинг ще разполага с капитал от 1 млрд. лв. и ще прави ВиК поръчките, а бе създаден без законова обосновка

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10