(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

През март тежкотоварните автомобили вече трябваше да плащат тол такси, но той премина по-скоро като гратисен период
През март тежкотоварните автомобили вече трябваше да плащат тол такси, но той премина по-скоро като гратисен период    ©  Цветелина Белутова
През март тежкотоварните автомобили вече трябваше да плащат тол такси, но той премина по-скоро като гратисен период
През март тежкотоварните автомобили вече трябваше да плащат тол такси, но той премина по-скоро като гратисен период    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • От 1 март тол системата за таксуване на тежкотоварни автомобили заработи на теория.
  • На практика обаче този месец е почти изгубен и организацията продължава.
  • Приходите за тази година ще са по-ниски основно заради по-слабия трафик на автобуси и камиони заради кризата с коронавируса и неплащалите превозвачи през гратисния период.

В хаоса на извънредното положение една доста голяма и значима държавна реформа някак остана на заден план - въвеждането на тол таксуване за тежкотоварния трафик. Самите превозвачи подчертават, че епидемията от коронавирус и блокадите имат далеч по-голямо значение за тях в момента. Все пак обаче системата официално започна да работи на 1 март след няколко отлагания заради лошата организация на държавата, но и до днес успехът й е спорен, тъй като контролът за плащане на тол такси беше сравнително слаб.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал