Строежът на "Струма" през Кресненското дефиле е блокиран, защото няма пари
България все още не е кандидатствала за европейски средства, правителството уж пое ангажимент да изгради магистралата с държавни пари, ако се наложи, но засега липсва твърдо решение


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Възможно е обществената поръчка за строителство на участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле да постави рекорд за най-дълго провеждана процедура - досега са минали близо 20 месеца от обявяването й и 14 месеца от получаването на офертите.
На 15 ноември 2019г. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) избра изпълнителя на едната част от участъка, но договор все още няма. По другата върви оценка на офертите вече близо девет месеца. Двете процедури са обжалвани само по веднъж, което значи, че не това е причината за бавния развой на търговете.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Ами самата държава изпусна европейските пари в желанието си да обслужи бойкоизбраните строители, които искат да построят едно платно, но на цената на две! Ако още през 2015 г, когато се отказаха от дългия тунел, бяха започнали реализацията на другото решение извън дефилето - изцяло източен обход, Европейската комисия със сигурност нямаше да откаже финансиране. Такова компромисно решение щеше хем да удовлетвори изискването на природозащитното законодателство за магистрала извън дефилето, хем щеше да угоди на строителния бранш да не е дълъг тунел, за чието строителство те въобще нямаше да се класират. Но друго си е да "хапнат" лъвския пай от над 1 млрд. лв. само за едно платно и ремонт на съществуващ път - такива цени е в западноевропейските страни няма!
До коментар [#1] от "alien04":
Точно така! И това не е за първи път! Хемус също беше спряна заради "скандалната" си цена на км, а сега отново върви към същата цифра. При това с държавен строител, без забавяне и без посредници (уж).
От 5 години, десетки пъти го пиша. Това трасе гербавите не могат да го построят!
Ситуацията е очаквана с оглед избухналата пандемия и икономическите сътресения породени от спирането на световната икономика. Въпреки забавянето, ще се приключи проекта. Без значение с какви пари ще стане това, тъй като е стратегически коридор за Гърция, България и ЕС.
Отдавна му говорехме, че "с пари всеки може".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.