Строените с пари от ЕС пътища не се поддържат и завършват докрай

Доклад на Европейската сметна палата констатира, че пътната инфраструктура България продължава да бъде в незадоволително състояние

Строителството на магистрали изостава, а поддръжката на вече готовите участъци е недостатъчна
Строителството на магистрали изостава, а поддръжката на вече готовите участъци е недостатъчна    ©  Надежда Чипева
Строителството на магистрали изостава, а поддръжката на вече готовите участъци е недостатъчна
Строителството на магистрали изостава, а поддръжката на вече готовите участъци е недостатъчна    ©  Надежда Чипева

"Дунав мост 2" е построен от години, но все още няма нормален път, по който да се стигне до него. Магистрала "Струма" е приоритет от повече от десетилетие, но и сега не е ясно кога ще бъде завършена. Магистралите в България са се удвоили след 2007 г. - от 418 км до 757 км през 2018 г., но след като бъдат построени, страната не се справя с поддържането им, а и не умее да планира адекватното изграждане на пътни връзки.

Това са някои от основните изводи за България в анализ на Трансевропейската пътна мрежа (ТEN-T), който Европейската сметна палата (EСП) публикува във вторник, 21 април. "Налице е напредък при изграждането на основната пътна мрежа на ЕС, но тя все още не функционира напълно", обобщава Ладислав Балко от ЕСП, който отговаря за доклада.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се