Пътната агенция търси кой да поддържа 20 км от магистрала "Марица"

Вече има договор за 115 км от аутобана, а общата дължина обаче е 117 км, затова стои въпросът дублират ли се търговете

Магистрала "Марица" беше завършена през есента на 2015 г.
Магистрала "Марица" беше завършена през есента на 2015 г.    ©  Цветелина Белутова
Магистрала "Марица" беше завършена през есента на 2015 г.
Магистрала "Марица" беше завършена през есента на 2015 г.    ©  Цветелина Белутова

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е обявила поръчка за поддържането на първите 20 км от магистрала "Марица" след отклонението от "Тракия". Прогнозната стойност на търга е 2.5 млн. лв., но това не означава, че сумата, разплатена по договора, ще е толкова - споразуменията за поддържане на магистрали или пътища от републиканската мрежа имат определени прогнозни цени, но винаги се възлагат допълнителни дейности за стойности, в пъти по-големи. Отчетността по тях е трудно проследима и без да се използва Законът за обществени поръчки, се възлагат задания за десетки милиони, а те от своя страна се превъзлагат на подизпълнители по непрозрачен начин.

По-интересното в случая обаче е друго - през декември 2018 г. строителната фирма АБ сключи договор за поддържане на 115.5 км от "Марица" за срок от пет години с прогнозна стойност 19.68 млн. лв. с ДДС. Общата дължина на "Марица" обаче е 117 км, което на пръв поглед изглеждаше, че новият търг ще дублира част от трасето.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се