Основно турски фирми искат да строят тунела под Шипка за 320 млн. лв.
Единствено "Трейс" и "Хидрострой" от големите български строители се подали оферта има и китайска фирма - една от най-големите в света
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Изненадващо слаб интерес от български строителни компании и висок от чужди фирми регистрира първия етап от търга за тунела под Шипка. Днес в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха отворени офертите за дългоочаквания проект с над 100-годишна история, чиято прогнозна стойност е 320 млн. лв. без ДДС.
Търгът привлече общо седем консорциума, като четири от тях са с участие от чужбина - три от Турция и един от Китай. Последните големи обекти на АПИ, които се печелиха от чужди фирми, бяха участъци от "Марица", "Струма" и "Люлин" - съответно от италиански, гръцки и турски строители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Не можаха да минат през Шипка, сега искат да минат под нея.
Газ до дупка и рязка спирачка. те така върви управлението по строителството на територията. В момента куцо, кьораво и сакато може да си намери работа в строителството. После падишахът каза, няма да строим и всички вънка. Тиквошахът преди 5 години каза, че няма българска фирма, която да строи тунели, затова щял да търси чужда фирма за "железница", защо ся я прави оня, дето играят карти не знам. Нищо, че няколко фирми участваха в строителството на повечето тунели на Европа, това не се вижда. От първото, специалистите избягаха, просто останаха да работят, там където плащат и има сигурност.
Турците искат излаз на Дунава и от там до цяла Европа.
България да си оправи пристанищата на реката.
Да строиш къс тунел и магистрала (или каквото там са измъдрили) през природен парк е тотална гербаджийска простотия. Вместо да увеличаваме защитените зони в планините, ние ще ги разсичаме и унищожаваме.
Като бонус получаваш и нескопосан проект с голема надморска височина и произтичащите от това проблеми. То не става само да режеш лентички и да се тупаш в гърдите, че си построил нещо там. Същата история като с орязаната полумагистрала Хемус по идиотско трасе, полумагистрала Струма, полумагистрала Русе-Търново - също по възможно най-скапаното трасе и т.н.
Тунел с две ленти, готов през 2025? Не е ли малко недалновидно?
Най-вероятно ще дисквалифицират всички фирми освен българските , като основанието ще е липса на опит или някоя друга простотия. Все пак нашите фирми са с най-богат опит в изграждането на тунели. Като се види и от къде ще минава самия тунел хората ще си кажат "какъв му е смисъла като пак трябва да минавам през част от прохода?"
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.