Кога ще е готова магистрала "Европа" до Сърбия
Пътят от Белград до граничния пункт Калотина е готов, но на българска територия предстои още доста работа
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Може би сте чули, че магистралата от Калотина до Белград на сръбска територия беше завършена през ноември миналата година. Логичният въпрос е кога ще пътуваме от София, която вече е свързана с три магистрали, бързо и леко и към границата със северозападната ни съседка.
От българската страна обаче ситуацията е на малко по-ранен етап. След като бъде завършена, бъдещата магистрала "Европа", която получи името си в края на 2018 г., ще позволи от София до Калотина да се стига за около 15 мин. по дългата около 50 км отсечка.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Автогол за българските интереси.
Приоритет номер едно би трябвало да бъде да прокараме трафика към Видин и Румъния, ама на Биби Тиквата му се ходи на скара при най-големия неприятел от съседите.
Има няма, останаха два (международни) пътя за довършване - този от статията към Сърбия и другия, по-тежкия до Видин. Ясно е, че за видинския път пари няма и не знае дали и кога ще има, та поне другите магистрали дано се завършат, че станахме за смях пред цяла Европа...
До коментар [#1] от "riazor_bg":
Пак глупостите за Видин. Първо, след Видин нито има, нито се планира магистрала, докато през Сърбия вече е готова.
Второ, през Видин пътят се удължава и когато таксите се изравнят или Сърбия влезе в ЕС, никой нема да ползва тоя маршрут.
Трето, през Видин се пътува основно в посока Унгария, докато през Сърбия и за Унгария, и за Хърватия-Италия.
Четвърто, нали във Видин се оплакват, че имало прекалено много трафик и камиони? Ами ето, с магистралата до Сърбия ще намалеят.
Пето, самото трасе до Видин е сбъркано, по-разумно е да минава покрай Лом за да обслужва и тая община; разстоянието ще дойде еднакво. Отделно, че магистралата/скоростният път следва да е само до Враца или максимум до Монтана.
До коментар [#2] от "HTA Ltd.":
Какъв Видин, то Струма не е довършена още. За Русе да не говорим, не са я и почнали. Магистрала Черно Море също ще бъде международна за в бъдеще и ще свързва Варна и Бургас с Истанбул и Констанца-Одеса. Тунел под Шипка + магистрала до Димитровград и т.н. Има доста по-важни проекти от пътя до Видин.
Обичаме да сме тотално зависими от нашите най-големи врагове - от Русия за газ, а от Сърбия за връзката ни с Европа. Затова България трябва да натисне ЕС и Румъния за възможно най-бързо построяване на магистрала през Румъния.
ще позволи от София до Калотина да се стига за около 15 мин. по дългата около 50 км отсечка.
Впечатляващо - средна скорост 200 км/ч. Настигнахме германците!
Маршрута към Видин не го харесва никой Тираджия, ако ще и магистрала да е. Просто защото е по-дълъг, респ. повече време и гориво.
Отделно, в Руминия има все още едни голеееми участъци където не е магистрала, през един села и паланки където е някакъв ад за шофиране.
И там няма изгледи да има скоро магистрала.
Така че, връзката със Сърбия наистина е супер важна.
До коментар [#5] от "olga_kokoshkina":
Румъния не могат вече десетилетия да построят най-важната си магистарла - от Букурещ към Тимишоара и Западна Европа, след това по приоритет за тях са важни отсечки от Букурещ към големи градове на север - Клуж Напока, Яши, а и да не забрбавяме и отсечка към Молдова, това е тяхната Македония, която, за разлика от нашата, изпитва симпатии към Румъния и има смисъл от такъв път.
Построяване на магистарала от Калафат до Тимишоара стои на най-последно място за Румъния. Възможно е да стане, само ако ЕС им осигури финансирането, подобно на нашата м-ла Струма, която не е от особено вътрешно-стратегическо значение за нас, но знаете колко десетилетия се проточи Струма при нас, така че да не очакваме такава в Румъния в близките 10-20 години.
В заключения, с построяването на тези две отсечки от м-ла Европа, през 2022г. ще се стига от София до Зап. Европа по 4-лентов път. Пречките ще са само изчакванията на границите между България и Сърбия и Сърбия-Унгария.
Трябва магистрала и към Северна Македония.
"Има няма, останаха два (международни) пътя за довършване......""
+ Русе - Маказа
+ Кресненското дефиле на АМ Струма
+ АМ Черно Море и АМ Хемус- които можем да кажем че са национални проекти
е станаха много....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.