Кога ще е готова магистрала "Европа" до Сърбия

Пътят от Белград до граничния пункт Калотина е готов, но на българска територия предстои още доста работа

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Може би сте чули, че магистралата от Калотина до Белград на сръбска територия беше завършена през ноември миналата година. Логичният въпрос е кога ще пътуваме от София, която вече е свързана с три магистрали, бързо и леко и към границата със северозападната ни съседка.

От българската страна обаче ситуацията е на малко по-ранен етап. След като бъде завършена, бъдещата магистрала "Европа", която получи името си в края на 2018 г., ще позволи от София до Калотина да се стига за около 15 мин. по дългата около 50 км отсечка.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg
    • - 17
    • + 15

    Автогол за българските интереси.

    Приоритет номер едно би трябвало да бъде да прокараме трафика към Видин и Румъния, ама на Биби Тиквата му се ходи на скара при най-големия неприятел от съседите.

    Нередност?
  • 2
    tbs59625460 avatar :-?
    HTA Ltd.
    • - 4
    • + 12

    Има няма, останаха два (международни) пътя за довършване - този от статията към Сърбия и другия, по-тежкия до Видин. Ясно е, че за видинския път пари няма и не знае дали и кога ще има, та поне другите магистрали дано се завършат, че станахме за смях пред цяла Европа...

    Нередност?
  • 3
    zvz45655100 avatar :-|
    zvz45655100
    • - 7
    • + 15

    До коментар [#1] от "riazor_bg":

    Пак глупостите за Видин. Първо, след Видин нито има, нито се планира магистрала, докато през Сърбия вече е готова.
    Второ, през Видин пътят се удължава и когато таксите се изравнят или Сърбия влезе в ЕС, никой нема да ползва тоя маршрут.
    Трето, през Видин се пътува основно в посока Унгария, докато през Сърбия и за Унгария, и за Хърватия-Италия.
    Четвърто, нали във Видин се оплакват, че имало прекалено много трафик и камиони? Ами ето, с магистралата до Сърбия ще намалеят.
    Пето, самото трасе до Видин е сбъркано, по-разумно е да минава покрай Лом за да обслужва и тая община; разстоянието ще дойде еднакво. Отделно, че магистралата/скоростният път следва да е само до Враца или максимум до Монтана.

    Нередност?
  • 4
    zvz45655100 avatar :-|
    zvz45655100
    • - 6
    • + 12

    До коментар [#2] от "HTA Ltd.":

    Какъв Видин, то Струма не е довършена още. За Русе да не говорим, не са я и почнали. Магистрала Черно Море също ще бъде международна за в бъдеще и ще свързва Варна и Бургас с Истанбул и Констанца-Одеса. Тунел под Шипка + магистрала до Димитровград и т.н. Има доста по-важни проекти от пътя до Видин.

    Нередност?
  • 5
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 11
    • + 7

    Обичаме да сме тотално зависими от нашите най-големи врагове - от Русия за газ, а от Сърбия за връзката ни с Европа. Затова България трябва да натисне ЕС и Румъния за възможно най-бързо построяване на магистрала през Румъния.

    Нередност?
  • 6
    iavorski avatar :-|
    iavorski
    • - 1
    • + 22

    ще позволи от София до Калотина да се стига за около 15 мин. по дългата около 50 км отсечка.

    Впечатляващо - средна скорост 200 км/ч. Настигнахме германците!

    Нередност?
  • 7
    vasilangelov avatar :-|
    Vasil Angelov
    • - 4
    • + 12

    Маршрута към Видин не го харесва никой Тираджия, ако ще и магистрала да е. Просто защото е по-дълъг, респ. повече време и гориво.

    Отделно, в Руминия има все още едни голеееми участъци където не е магистрала, през един села и паланки където е някакъв ад за шофиране.
    И там няма изгледи да има скоро магистрала.

    Така че, връзката със Сърбия наистина е супер важна.

    Нередност?
  • 8
    wawa avatar :-|
    wawa
    • - 3
    • + 9

    До коментар [#5] от "olga_kokoshkina":

    Румъния не могат вече десетилетия да построят най-важната си магистарла - от Букурещ към Тимишоара и Западна Европа, след това по приоритет за тях са важни отсечки от Букурещ към големи градове на север - Клуж Напока, Яши, а и да не забрбавяме и отсечка към Молдова, това е тяхната Македония, която, за разлика от нашата, изпитва симпатии към Румъния и има смисъл от такъв път.
    Построяване на магистарала от Калафат до Тимишоара стои на най-последно място за Румъния. Възможно е да стане, само ако ЕС им осигури финансирането, подобно на нашата м-ла Струма, която не е от особено вътрешно-стратегическо значение за нас, но знаете колко десетилетия се проточи Струма при нас, така че да не очакваме такава в Румъния в близките 10-20 години.

    В заключения, с построяването на тези две отсечки от м-ла Европа, през 2022г. ще се стига от София до Зап. Европа по 4-лентов път. Пречките ще са само изчакванията на границите между България и Сърбия и Сърбия-Унгария.

    Нередност?
  • 9
    voda avatar :-|
    The investor
    • - 4
    • + 6

    Трябва магистрала и към Северна Македония.

    Нередност?
  • 10
    dimitar_stoyanov avatar :-|
    DS
    • + 7

    "Има няма, останаха два (международни) пътя за довършване......""

    + Русе - Маказа
    + Кресненското дефиле на АМ Струма

    + АМ Черно Море и АМ Хемус- които можем да кажем че са национални проекти

    е станаха много....

    Нередност?
Нов коментар