Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 май 2020, 9:36, 2307 прочитания

Над една трета от тунел "Железница" на "Струма" вече е прокопана

Европарите за отсечката през Кресненското дефиле вероятно ще се пренасочат към други проекти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дългият 2 км тунел "Железница" на магистрала "Струма", който ще е най-дългото подобно съоръжение в страната, ще е готов през януари 2022 г. "Вече са достигнати първите 500 м и в двете тръби от южната страна тунела. От северната страна са прокопани по около 320 м", сметна регионалният министър Петя Аврамова по време на проверка на тунела вчера. По думите на Аврамова на обекта се работи по 24 часа в денонощието на 3 смени.

С това темпо по уверение на изпълнителите тунелът
- обединение с водещ участник "Джи Пи груп", може да бъде прокопан и с готова първична облицовка още през пролетта на 2021 г. Движението на автомобили обаче ще бъде възможно чак през 2022 г. заради довършителните работи.


"Джи Пи груп" искаше да се откаже от изграждането му, но все пак подписа договор преди година. Преди това пък поръчката за тунела беше обявявана и прекратявана по различни причини, включително и заради опит за корупция.

Стойността на тунела е 185 млн. лв. Пътните участъци преди и след него се изграждат съответно от обединения на ГБС и "ПСТ груп".

Цялата отсечка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник, дълга 12.6 км, в момента се строи. Тя трябваше да е готова през август 2019 г., но се забави по различни причини, включително и археологически разкопки.



Парите за "Струма"

По твърденията на Агенция "Пътна инфраструктура" цялата магистрала до Гърция трябва бъде завършена през 2027 г., но засега най-проблемен е участъкът през Кресненското дефиле.

Според министър Аврамова европейските средства по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" за "Струма" няма да бъдат загубени. "Следят се сроковете и рисковете, за да се прецени дали участъкът през Кресненското дефиле може да бъде изпълнен в срок, или финансирането да бъде прехвърлено за други отсечки от TENT мрежата", каза още тя.

Най-вероятно средствата ще отидат за други проекти, тъй като отсечката през дефилето няма как да се случи в следващите две-три години, каквито са сроковете за европейското финансиране. По едната поръчка за участъка през дефилето все още офертите се разглеждат, а по другата вече месеци наред не се подписва договорът с избрания изпълнител. Тепърва АПИ трябва да изпълни мерките за опазване на околна среда, за да може Европейската комисия да одобри проекта (повече по темата вижте тук).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Скачай, вълчо, върху релсите 3 Скачай, вълчо, върху релсите

Надлез за животни на магистралата за Сърбия ще свършва над трасето на бъдеща жп линия, като ще им се налага да скачат директно в нищото

24 май 2020, 3575 прочитания

Магистрала без правила 8 Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

22 май 2020, 12141 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Може ли трансформацията на бул. "Патриарх Евтимий" да покаже бъдещето на София?

Кметът Йорданка Фандъкова подкрепи проекта за велосипеден булевард с по-малко места за паркиране и бус лента

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10