Разбитият заради новия водопровод път до Перник ще се ремонтира до края на юни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Разбитият заради новия водопровод път до Перник ще се ремонтира до края на юни

Така изглежда пътят във видеото на "Спаси София", снимано в неделя.

Разбитият заради новия водопровод път до Перник ще се ремонтира до края на юни

Движението по трасето беше пуснато преди два месеца, но досега настилката не е възстановена

Мила Чернева
2929 прочитания

Така изглежда пътят във видеото на "Спаси София", снимано в неделя.

© Спаси София


Пътят, който беше полуразрушен заради строителството на аварийния водопровод за Перник, трябва да бъде ремонтиран до края на юни, като изпълнител ще е държавната фирма "Монтажи" - същата компания, която изгради и водопровода. Това става ясно от отговори на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) до "Капитал".

Движението между Мало Бучино и Перник беше спряно временно заради изграждането на водопровода, но в началото на април беше отново пуснато. В свое видео на Facebook страницата на "Спаси София" обаче общинският съветник Борис Бонев показа настоящото окаяно състояние на настилката на пътя. В клипа се вижда, че по платното има камъни и чакъл, които по думите на Бонев може да създават предпоставки за хлъзгане и катастрофи. "Не разбираме защо, когато една фирма строи, след това минават и я глобяват, защото не си е възстановила настилката, но когато държавата строи, правилата за нея не важат", коментира Бонев.

През 2013 г. въпросният път беше ремонтиран за над 11 млн. лв., като проектът бе съфинансиран по оперативната програма "Регионално развитие".

Дейностите по третокласния път са за сметка на дружеството "Монтажи" и са възложени от областния управител на Перник, обясниха от пътната агенция. Реално обаче парите идват от договора за новия водопровод, които Министерският съвет отпусна от държавния бюджет.

Около 1.8 млн. лв. от сумата са предвидени за преасфалтиране, включително на улиците в селата Мало Бучино и Голямо Бучино, обясниха преди време за "Капитал" от "Монтажи". "Тази сума е извън разхода за изграждане на водопровода и се явява допълнителен разход към проекта, за компенсация на движението на тежка строителна механизация и причинените неудобства на хората в двете села и гр. Перник", казаха от дружеството.

"На участъка е направен оглед и са описани дейностите, които трябва да се изпълнят за възстановяване на трасето. Строителните дейности в отсечката се забавиха заради извънредното положение, свързано с разпространението на COVID-19", пишат в отговорите си от АПИ. Не е ясно защо извънредното положение е забавило оправянето на настилката, когато строителният бранш не спря работа тогава дори по големи обекти. Всъщност дори с анекс от 3 април към договора на "Монтажи" за аварийния водопровод е удължен срокът за водопровода с 25 календарни дни от отмяната на извънредното положение, като това значи, че срокът е изтекъл на 8 юни.

Новият водопровод от Мало Бучино до Перник беше пуснат в експлоатация през март, след началото на извънредното положение. Общата сума на договора на фирмата "Монтажи" с възложителя Областна администрация - Перник, беше 26.557 млн. лв. Изпълнителят твърди, че в крайна сметка изплатената сума все пак ще падне.

Пътят, който беше полуразрушен заради строителството на аварийния водопровод за Перник, трябва да бъде ремонтиран до края на юни, като изпълнител ще е държавната фирма "Монтажи" - същата компания, която изгради и водопровода. Това става ясно от отговори на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) до "Капитал".

Движението между Мало Бучино и Перник беше спряно временно заради изграждането на водопровода, но в началото на април беше отново пуснато. В свое видео на Facebook страницата на "Спаси София" обаче общинският съветник Борис Бонев показа настоящото окаяно състояние на настилката на пътя. В клипа се вижда, че по платното има камъни и чакъл, които по думите на Бонев може да създават предпоставки за хлъзгане и катастрофи. "Не разбираме защо, когато една фирма строи, след това минават и я глобяват, защото не си е възстановила настилката, но когато държавата строи, правилата за нея не важат", коментира Бонев.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Борис Бонев , откакто стана общински съветник, почти не го чуваме вече. Преди повече критикуваше , а сега се спотайва. Май често се съгласява с глупостите, които се гласуват в общинския съвет, вместо да излиза и да ги изтипосва на екрана. Хиляди са строителните безобразия в София, завземане на градинки , зелени площи, хаотично строителство и в резултат на това пътен хаос.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK