"Джи Пи груп", "Трейс груп холд" и "Щрабаг" в състезание за обхода на Бургас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Джи Пи груп", "Трейс груп холд" и "Щрабаг" в състезание за обхода на Бургас

Обходите на Ахелой и Поморие заедно с разширението на 18 км път северно от Бургас, бяха ключови проекти за облекчаване на трафика в региона.

"Джи Пи груп", "Трейс груп холд" и "Щрабаг" в състезание за обхода на Бургас

Поръчката е с прогнозна стойност 53 млн. лв. без ДДС

Мила Чернева
6298 прочитания

Обходите на Ахелой и Поморие заедно с разширението на 18 км път северно от Бургас, бяха ключови проекти за облекчаване на трафика в региона.

© Надежда Чипева


Общо 10 са кандидатите, които участват в обществената поръчка за инженеринг на северния обходен път на Бургас. Това съобщава Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) днес, след като са отворени офертите.

Сред тях са някои от най-големите строителни компании "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Европейски пътища" (позната допреди година като "Пътища Пловдив") и "Щрабаг". Оферти са подали и "Пътища Бургас", свързана с "Хидрострой" на Велико Желев, и хасковската АБ.

Търгът предизвиква най-голям интерес от последните големи поръчки на пътната агенция - например в търга за тунела под Шипка за над 320 млн. лв. имаше едва седем кандидата.

Обходът е на внушителната прогнозна стойност от 52.9 млн. лв. без ДДС. Той ще служи като пряка връзка от магистрала "Тракия" към летището и курортите Поморие, Несебър и Слънчев бряг. Когато обходният път на морския град бъде завършен, няма да се налага идващите от Западна и Северна България да влизат в града.

Фотограф: АПИ

Кой е подал оферти

Самостоятелно са подали оферти общо седем компании. Първата е варненската "Инжстройинженеринг" , която работи основно в Североизточна България.

Втората е "Пътстрой - 92", част от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов. Заедно с "Геострой" дружеството спечели голям търг за пътя Ботевград - Мездра за 160 млн. лв.

Оферта са подали "Автомагистрали - Черно море", която строи магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище, както и "Пътстрой Бургас", свързана с "Хидрстрой" и собственика й Велико Желев, която участваше и в строежа на друг лот от "Хемус" - между Ябланица и Боаза.

Самостоятелно са подали оферти и "Джи Пи груп" и хасковската АБ, която преди се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, но наскоро смени собственика си.

"Европейски пътища" участва сама. Компанията е косвено свързана с "Грома холд", която допреди близо две години се казваше "Агромах".

Оферта е подала фирмата "Пътища и мостове" със собственик Росен Колелиев в обединение с "Пътно строителство" и "Евнет мениджмънт".

"Трейс груп холд" участват заедно със "Строй инвест груп 2", а партньор на "Щрабаг" е фирмата "Новако строй".

Проектът

"Новото трасе ще започва при 230-и км на път I-9 Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад, заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към път I-6 Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез", съобщават от АПИ. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна. Проектната скорост е 90 км/ч.

Общо 10 са кандидатите, които участват в обществената поръчка за инженеринг на северния обходен път на Бургас. Това съобщава Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) днес, след като са отворени офертите.

Сред тях са някои от най-големите строителни компании "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Европейски пътища" (позната допреди година като "Пътища Пловдив") и "Щрабаг". Оферти са подали и "Пътища Бургас", свързана с "Хидрострой" на Велико Желев, и хасковската АБ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    evt avatar :-@
    evt

    пак ще се пълни шкафчето..

  • 2
    zstoykov avatar :-?
    Zhivko Stoykov

    А защо просто не се направи АМ Черно море до Слънчев бряг? Бургаското лоби в ГЕРБ срещу тази магистрала е прекалено силно явно.

  • 3
    hellwitch avatar :-@
    hellwitch

    И аз не разбирам защо тази отсечка, а не продължене на магистралата до Слънчака.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK