Голямата тол схема: държавата подари системата на Kapsch
След като години наред твърдеше, че операторът ще е държавен, правителството ще плати 141 млн. лв. на австрийците, за да управляват тола в следващите 5 години


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След няколко години увъртане държавата в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) окончателно вдигна ръце от системата за електронни винетки и тол такси и я "подари" на частна фирма. Това става ясно от обявена процедура по договаряне без предварително обявление в страницата на АПИ. Според обявлението агенцията е възложила на обединението на австрийската Kapsch, която изгради тол системата, да я оперира.
Агенцията ще плати 117.8 млн. лв. без ДДС, или над 141 млн. лв. с ДДС (засега) за поддръжката в продължение на пет години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
"Бате к*ре, к*р Франтишек ноу це идзлоджИ! Не успЕ ъ опъне пеерасо Прокопиев и Трайчу пеерас! Ца глей кфи цтатии идзлиздат дза нац у Капитал, ънпрауууччч' ни це еъ майката! Ън 7 милиона педали биеме пишки у модзъко колкото моеме, но то неъ нацмогване! "
Печатницата за пари на баце замина. Дали пък не бърза да кешира и да се чупи?
До коментар [#2] от "telqk":
Тя печатницата си я има, просто някой друг ще събира парите от нея ;)
Е, тука вече някой трябва да изгори! Но това и за вълните по Тракия си го мислех...
Капш , капиш ?
Трябва спешно да изкарате една статия със сравнение между приходите на АПИ преди и след тол-а. С допълнителна колона колко от приходите се присвояват от Капш и други герои по веригата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.