Влакове и магистрали: какво успя да постигне оперативна програма "Транспорт"
Според доклада за 2019 г. по график се движат проектите за магистрали и столичното метро, но жп инфраструктурата се бави
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
С малки изключения напредъкът по пътните проекти и метрото в София върви по план, докато жп инвестициите и иновациите в транспорта закъсняват. Това е обобщеният извод от доклада за оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) за изминалата 2019 г., който е бил приет от Европейската комисия в началото на август. Програмата е с общ бюджет над 3.69 млрд. лв. и е източник на финансиране за големи проекти като магистрала "Струма", жп линията София - Бургас и, разбира се, подземната железница в столица.
Към края на миналата година договорените средства са 1.57 млрд. евро, което е 83% от общия бюджет на програмата, и са изплатени 750 млн. евро, или малко под 1.5 млрд. лв. Справка в сайта на Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС (ИСУН) сочи, че към 14 август 2020 г. изплатените средства по ОПТТИ вече са 1.652 млрд. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход