Влакове и магистрали: какво успя да постигне оперативна програма "Транспорт"

Според доклада за 2019 г. по график се движат проектите за магистрали и столичното метро, но жп инфраструктурата се бави

С малки изключения напредъкът по пътните проекти и метрото в София върви по план, докато жп инвестициите и иновациите в транспорта закъсняват. Това е обобщеният извод от доклада за оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) за изминалата 2019 г., който е бил приет от Европейската комисия в началото на август. Програмата е с общ бюджет над 3.69 млрд. лв. и е източник на финансиране за големи проекти като магистрала "Струма", жп линията София - Бургас и, разбира се, подземната железница в столица.

Към края на миналата година договорените средства са 1.57 млрд. евро, което е 83% от общия бюджет на програмата, и са изплатени 750 млн. евро, или малко под 1.5 млрд. лв. Справка в сайта на Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС (ИСУН) сочи, че към 14 август 2020 г. изплатените средства по ОПТТИ вече са 1.652 млрд. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал