Тол система: Как не се прави

Реформата в пътните такси стигна до момента, в който държавата абдикира от отговорност и ще плаща на външен оператор без конкурс

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Реформата в пътните такси се проваля заради лоша организация, некомпетентност и вероятно корупция.
  • Сметката на данъкоплатеца набъбна със 140 млн. лв., защото пътната агенция не може да оперира сама тол системата и без търг ще даде и тази задача на Kapsch.
  • Приходите от пътни такси са в пъти по-малки от очакваното, което значи, че системата няма да е "печатницата за пари" за строеж на пътища.

По света суперпопулярни са документалните поредици "Как се прави". България обаче може да продуцира обратния филм - "Как не се прави". Темата му е тол системата. Тя е скъпа, бавна, с грешки в модела и на всеки етап има проблем. Ето и петте сюблимни момента от филма досега (пълна хронология - най-долу в текста):


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се