Краят на ремонта на тунел "Витиня" е близо. След четири години и 70 млн. лв.
Пътната агенция твърди, че обектът ще е готов до края на 2020 г.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В пет вечери през последния месец пътната агенция затвори изцяло тунел "Витиня" за по три часа през нощта. Причината: взривни работи, за да се изградят три нови напречни връзки - две пешеходни и една пътна, между двете тръби. Но пътуващите по магистрала "Хемус" вероятно имат чувството, че този тунел никога не е бил изцяло отворен, защото са изкарали кошмарни часове в задръстване пред Витиня. Безкрайният ремонт на тръбата за Варна започна през юни 2016 г., а после се прехвърли към другата.
Сега прогнозният срок за приключване на ремонта на тръбата за София е до края на 2020 г., отговориха от пътната агенция писмено на въпроси на "Капитал". Надеждата е, че тогава ще спрат големите задръствания в района.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
40 години пътувам през тези тунели и НИКОГА двата не са работили едновременно,даже нямам представа колко милиона човеко-часа са изгубени там в задръстванията!За тези 72 млн. за "ремонт",тунелите трябваше да се разрушат,скалата и грунта над тях да се премахне,за да си остане нормален открит път без тунели,ама.....
До коментар [#1] от "val1320":
Каквото и да се напрви все ще се мрънка. Защо не така, а така и защо не иначе. Тази статия е с единствената цел да се натрапва на полезните идиоти, че правителството строи скъпо и бавно. Сега като дойде работливият Спондж Боб Квадратните гащи ще построи 10 такива тунела за 2 години и за без пари. Стига да може да стане преди 12 на обяд от леглото!
До коментар [#2] от "scuby":
А твоят коментар е нужен, за да консолидираш анти-ГЕРБ гласовете. Открито помагаш на Капитал, хората вече не те и четат.
Средна цена за нов тунел е между 20 и 30 мил. евро / км. по данни от https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https ://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/assess_unit_cost_rail/annex_13_case_study_tunneling.pdf&ved=2ahUKEwiC6Y_ZiO3rAhXqA2MBHck2BKoQFjAJegQIBRAB&usg=AOvVaw0MVeYUAbhEVX_cGpmZEuqQ
Витиня е дълга малко над километър...
Пак според горното проучване 4 години са достатъчни средно за 9,6км нов тунел при 20 работни дни на месец!
Слаб граждански контрол = поголовно крадене!!! Толкоз от мен.
До коментар [#2] от "scuby":
За разлика от теб,аз съм само един строителен инженер и знам някои технически подробности,без да съм гениален като теб!И най-вероятно си минавал само 1-2 пъти оттам....
Такива кражби, дори италианската мафия може да завиди.
Просто не знам какво ще се прави. Тези фирми са свикнали с всичко това, никой не може да промени това положение. Други ще се настанят в креслата и те ще влязат в тази схема и ще продължат.
Отделно - 5 години не може да се мине без задръствания, или малък участък до Ябланица не може да се поддържа, А как ще се поддържат всички магистрали ?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.