ГБС, "Хидрострой" и "Щрабаг" в състезание за ремонта на стадион в Пловдив
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ГБС, "Хидрострой" и "Щрабаг" в състезание за ремонта на стадион в Пловдив

Проектът за новия стадион

ГБС, "Хидрострой" и "Щрабаг" в състезание за ремонта на стадион в Пловдив

Прогнозната стойност на поръчката е 44 млн. лв. без ДДС

Мила Чернева
3469 прочитания

Проектът за новия стадион

© ''Ботев Пловдив''


Пет кандидата са подали оферти в търга на община Пловдив за ремонт на стадион "Христо Ботев" в Пловдив.

Прогнозната стойност на търга е 44.3 млн. лв. без ДДС и той включва реконструкция, основен ремонт и реновиране на трибуните на стадиона. Поръчката за стадиона, познат още като "Колежа", беше обявена около седмица след като Георги Самуилов, собственик на "Ботев Пловдив", обяви, че се оттегля от отбора.

Кои са кандидатите

Първият кандидат е обединение между "Парсек груп" и "Пътстройинженеринг". "Парсек" е средна по размер строителна компания, собственост на Бончо Бонев, която в последно време спечели търга за ремонт на гарата в Стара Загора за 11.67 млн. лв. и извършва ремонт на Съдебната палата в София с възложител Върховния касационен съд на стойност около 2 млн. лв. "Пътстройинженеринг" се свързва с Румен Гайтански-Вълка.

Другото обединение в състезанието е между ПИМК и "Валмекс". ПИМК е и един от водещите български превозвачи - след НКЖИ са втората най-голяма компания в транспортния бранш с 282 млн. лв. приходи за 2019 г. "Валмекс" пък е собственост на Лъчезар Цветков. Справка в регистъра на Камарата на строителите в България показва, че дружеството е работило по проекти, свързани с реки и язовири, но и по консервация, реставрация и експониране на Епископската базилика на Филипопол с възложител фондация "Америка за България".

В търга кандидат е и ВДХ, позната в миналото като "Водстрой 98". Компанията се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, но беше купена от Велико Желев, собственик на "Хидрострой".

"Щрабаг" също е подала оферта. В момента дружеството е част от обединението, което строи 14.5-километровия участък между ГКПП Калотина и Драгоман за близо 165 млн. лв. с ДДС. Компанията беше спонсор на футболния клуб "Левски".

Участва и "ГБС - Пловдив", част от групата "Главболгарстрой". Сред спортните им обекти бяха "Арена Армеец" в София, а преди 20 години ремонтираха и националния стадион "Васил Левски"

Какво трябва да се свърши

През февруари 2020 г. Министерският съвет отпусна пари на община Пловдив за ремонта. "Колежа", който се намира в квартал "Каменица", ще се ремонтира две години, след като бъде подписан договор с изпълнител. Стадионът ще е с капацитет 18 хил. души според тръжната документация.

Идеята за нов стадион се роди първо през 2013 г., когато собственик на "Ботев Пловдив" беше Цветан Василев. След фалита на КТБ през 2014 г. проектът беше замразен на Акт 10, като до началото на миналата година в него бяха инвестирани 10 млн. лв.

Пет кандидата са подали оферти в търга на община Пловдив за ремонт на стадион "Христо Ботев" в Пловдив.

Прогнозната стойност на търга е 44.3 млн. лв. без ДДС и той включва реконструкция, основен ремонт и реновиране на трибуните на стадиона. Поръчката за стадиона, познат още като "Колежа", беше обявена около седмица след като Георги Самуилов, собственик на "Ботев Пловдив", обяви, че се оттегля от отбора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK