"Печатницата за пари" блокира
Приходите от винетки и тол такси за 2020 г. засега се движат слабо, което значи, че инвестициите в инфраструктура няма да идват от тях


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Събраните пътни такси през 2020 г. са разочароващо малко на фона на очакванията на правителството.
- Вероятно като основна причина ще се сочи кризата покрай COVID-19, но проблем има и при управлението на самата система.
- От събраните досега 277 млн. лв. 15 млн. лв. ще са комисиона за частните посредници - търговци на пътни такси.
"Толът е печатница за пари, изкарвайте си пари... Не може само да бъркаме у готовите пари на приходните агенции." Това бяха думите на премиера Бойко Борисов от юни 2019 г. Тогава се роди и прякорът на новата тол система, към която очакванията бяха огромни. Това обаче беше отдавна - преди тол системата да бъде отложена два пъти, а и преди пандемията от коронавирус, която безспорно намали трафика по пътищата и на леките автомобили, и на камиони и автобуси.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
В бюджета има достатъчно пари за пътища, не е там проблема.
За мен истинският проблем е, че оправдаха създаването на тол система с бомбастични обещания, а за момента единствената полза от този проект е за фирмата изпълнител.
Приходите са почти същите, а джобовете на Капш и дистрибуторите - пълни.
По-скоро въпросът е за кое трябва да събираме пари вкупом и тях да финансираме от ДДС, мита, акциз, данък печалба и за кои трябва да имаме целево финансиране пък било и с външен заем? Ако едно такова нещо са пътищата то очаквам да кажат поддръжка и обновяване на 20 000 км път струва 1 000 000 000 годишно значи решаваме как събираме тези пари от комбинация межди европейско финансиране, лични автомобили, камиони и автобуси в някакво отношение. Кой каква част ще плаща е баланс между дясна и лява политика, но хем да искаме хубав път, хем да не даваме пари няма как да се случи.
Хайде автора да обясни, как се работили устройствата в камионите през първите два месеца така че да има 106 мил. приходи и какви гигантски проблеми са се случили през следващите осем месеца с устройствата така че приходите за месец да паднат двойно 111.5 лева, за 6 месеца. Възможно ли е Ковид-19 да е заразил устройствата в камионите.
До коментар [#3] от "Miroslav Vladimirov":
Авторът е обяснил. Първите два месеца приходите са от винетки. ТОЛ системата тръгна през март.
А Трол системата някъде през 2008 г. или по-рано.
Светлвната банка им ги сметна размера на таксите и обхвата на ТОЛ системата. Страхливото правителство реши че сметката на пишман-превозвачите е много по-точна и намали в пъти както цени така и обхват на мрежата. Резултатът е 25% от заложените приходи. Това е истинската причина! После вируса им виновен и за това, дрън дрън!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.