"Печатницата за пари" блокира

Приходите от винетки и тол такси за 2020 г. засега се движат слабо, което значи, че инвестициите в инфраструктура няма да идват от тях

Въпреки въвеждането на нови технологии и повече контрол пътната агенция не успява да отбележи сериозен скок в приходите от пътни такси
Въпреки въвеждането на нови технологии и повече контрол пътната агенция не успява да отбележи сериозен скок в приходите от пътни такси    ©  Велко Ангелов
Въпреки въвеждането на нови технологии и повече контрол пътната агенция не успява да отбележи сериозен скок в приходите от пътни такси
Въпреки въвеждането на нови технологии и повече контрол пътната агенция не успява да отбележи сериозен скок в приходите от пътни такси    ©  Велко Ангелов
Темата накратко
  • Събраните пътни такси през 2020 г. са разочароващо малко на фона на очакванията на правителството.
  • Вероятно като основна причина ще се сочи кризата покрай COVID-19, но проблем има и при управлението на самата система.
  • От събраните досега 277 млн. лв. 15 млн. лв. ще са комисиона за частните посредници - търговци на пътни такси.

"Толът е печатница за пари, изкарвайте си пари... Не може само да бъркаме у готовите пари на приходните агенции." Това бяха думите на премиера Бойко Борисов от юни 2019 г. Тогава се роди и прякорът на новата тол система, към която очакванията бяха огромни. Това обаче беше отдавна - преди тол системата да бъде отложена два пъти, а и преди пандемията от коронавирус, която безспорно намали трафика по пътищата и на леките автомобили, и на камиони и автобуси.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се