"Струма" в дефилето няма да е магистрала, но ще е скъпа и ще стане бавно

По отсечката в Кресненското дефиле се работи от 20 години. Има риск накрая да над 1 млрд. лв. за нея да се плати от държавния бюджет, а не с пари от ЕС

По 27-те км от "Струма" между Крупник и Кресна позволената скорост ще е 90 км/ч, т.е. няма да е магистрала
По 27-те км от "Струма" между Крупник и Кресна позволената скорост ще е 90 км/ч, т.е. няма да е магистрала
По 27-те км от "Струма" между Крупник и Кресна позволената скорост ще е 90 км/ч, т.е. няма да е магистрала    ©  Цветелина Белутова
По 27-те км от "Струма" между Крупник и Кресна позволената скорост ще е 90 км/ч, т.е. няма да е магистрала    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • АПИ се готви да поиска над 1 млрд. лв. от държавата, за да финансира проекта, за който имаше осигурени евросредства.
  • Въпреки това "Струма" ще е с ограничение от 90 км/час през Кресненското дефиле и ще стане бавно.
  • Проектът разкрива неадекватното лобистко управление на европейски инвестиции и пътна инфраструктура без мисъл за околната среда.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) се готви да поиска от правителството близо 1.3 млрд. лв., за да построи 27-километровата отсечка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Чака се само Министерският съвет да даде зелена светлина за този бюджетен разход. Това научи "Капитал" от свой източник, като АПИ нито отрече, нито потвърди това.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове