"Струма" в дефилето няма да е магистрала, но ще е скъпа и ще стане бавно
По отсечката в Кресненското дефиле се работи от 20 години. Има риск накрая да над 1 млрд. лв. за нея да се плати от държавния бюджет, а не с пари от ЕС


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- АПИ се готви да поиска над 1 млрд. лв. от държавата, за да финансира проекта, за който имаше осигурени евросредства.
- Въпреки това "Струма" ще е с ограничение от 90 км/час през Кресненското дефиле и ще стане бавно.
- Проектът разкрива неадекватното лобистко управление на европейски инвестиции и пътна инфраструктура без мисъл за околната среда.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) се готви да поиска от правителството близо 1.3 млрд. лв., за да построи 27-километровата отсечка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Чака се само Министерският съвет да даде зелена светлина за този бюджетен разход. Това научи "Капитал" от свой източник, като АПИ нито отрече, нито потвърди това.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Е как така, нали ще я строи следващото правителство дето няма да е корумпирано и парите няма да отиват в шкафчето на Борисов? И ще е супер качествена понеже то ще измете калинките на ГЕРБ?. Борисов съвсем ясно си каза че докато зелените анархисти саботират проекта, няма да се занимава. И сега е зает да строи Хемус и към Сърбия пък изборите чукат на вратата а после ще гледа магистралите от банкянската кръчма ...
Няма да е магистрала, но ще струва като няколко магистрали. Гарантирано от ГЕРБ.
Много добре казано - наистина ако от АПИ не се бяха поддавали на натиск и бяха изнесли магистралата извън дефилето, хем щеше да има пари от Европа, хем щеше да прилича на истинска магистрала и вече да я строят. Но за тях най-важното е да угодят на строителната камара, иначе ще вземат да им се разсърдят, а тогава и ББ ще им се кара и ще им отидат на кино бонусчетата и банкетите по петзвездните хотели!
Много е смешно като някой е мотивиран да се прави на улав! Я ми разясни какво значи "... няма да се занимава"? Това ли е новата опорна точка за административния провал на ГЕРБ по този проект? Истината е че от толкова лобизъм и неспособност да разпределите поръчки, този път тотално се уклепахте, ама разбира се че тулупа от Банкя за това няма да говори, а се надъхва с багеристите по Хемус. Толкова са жалки, че не е за приказване!
До коментар [#4] от "crusible":
Значи съвсем буквално "няма да се занимава". Толупа вече го е дал на уволнявка, после ще се прибира в Банкя или при бай Ставри в Сливенския така че не му е до тая магистрала. И да, зелените анархисти успяха да го провалят и ГЕРБ не успя да ги пребори, оказаха се много голяма мафия. Така че сега е време на следващите - Корнелия,Слави,Иванов - който стане премиер, да се организира, да не се уклепва и да го направи бързо, евтини и качествено.
До коментар [#3] от "alien04":
Няма никакъв особен натиск, даже това е по-добър вариант за строителите щото е повече работа. Проблема е че е много скъп, примерно още 600 милиона ще струва. И просто не стига европейското финансиране и за тоя обект и за всички други в Северна България. Отделно са безкрайните обжалвания - зелените не са съгласни и с обхода, държат си на тунела и ще обжалват до дупка. А Борисов няма време - на всеки 4 години максимум има избори и трябва да показва завършени обекти.
До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":
Какъв ГЕРБ, няма да го строи ГЕРБ това. Ще го строи Корнелия бързо и евтино.
До коментар [#5] от "m17":
ГЕРБ не успели да се преборят със "зелените анархисти", защото били много голяма мафия, хаха, да, а един мармот увива шоколад в дефилето на Кресна. Това може да мине, но не тук.
Да, следващите ще възложат строежа, ама с национално финансиране, защото ТОЗИ преди тях 6г. нищо не направи. Това е директна щета за БГ данъкоплатеца в размер на над 1 млрд. Впрочем, една от многото.
До коментар [#8] от "crusible":
Така е, ГЕРБ построи много ама не успя всичко. Имаше почти 100% усвояване на еврофондовете тия години но пак не стигат за всичко. Но нищо, така ще има и за следващите какво да сторят и даже и еврофондове ако пак не им ги спрат. Да ни покажат как ще строят бързо, евтино и качествено. И ще държи с десетилетия че да няма ремонт на ремонта.
До коментар [#9] от "m17":
Много ми е интересно какво толкова много строи ГЕРБ, особено последните 5 години. Марица беше 2015та, Тракия - 2013та. И тия "успехи" в пътния сектор са си провали- Хемус се прекратяваше заради корупция, сега се строи кой знае как. Тол системата - дори няма какво да коментираме. Магистрала Черно море е до трета глуха. Няколко морски обхода има и май е това
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.