Фирми от групата на "Геотехмин" са с най-ниска оферта за "Струма" през дефилето
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фирми от групата на "Геотехмин" са с най-ниска оферта за "Струма" през дефилето

"Струма" ще бъде завършена до 2027г. по прогнози на пътната агенция

Фирми от групата на "Геотехмин" са с най-ниска оферта за "Струма" през дефилето

Всички чужди обединения са отстранени от един от двата най-сложни пътни проекта в страната

Мила Чернева
5026 прочитания

"Струма" ще бъде завършена до 2027г. по прогнози на пътната агенция

© Цветелина Белутова


Конкуренцията в единия от двата търга за строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле се е свила сериозно. От общо 12 оферти са останали само четири, стана ясно днес след отварянето на ценовите предложения на кандидатите.

Най-ниската цена за изграждането на 10.4 км, включително и обхода на Кресна, е на обединение между "Геострой" "Пътстрой-92", "Биас-М" и "Илия Бурда" - малко над 410 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност 430 млн. лв. без ДДС. Това обаче не им гарантира победа в обществената поръчка, тъй като прогнозната цена не е ограничителна, а и зависи какви са техническите оценки, които все още не са публични.

Габаритите на "Струма" в участъка Крупник-Кресна ще са по-малки от магистрала - ще има две ленти за движение във всяко платно, а позволената скорост за движение ще е 90 км/ч. Търгът върви изключително бавно - офертите бяха събрани преди година и половина, но чак сега се премина на следващия етап. Другият търг за въпросния лот през дефилето е с избран изпълнител от близо година, но не е подписан договорът с изпълнител, защото още не е ясно как ще се финансира изграждането на отсечката.

По план отпреди години участъка трябва да се строи с европейски средства. По информация на "Капитал" обаче се предприема стъпки изграждането й да се финансира с пари от държавния бюджет, тъй като еврофинансирането се бави заради поредица от грешки на администрацията.

Дежурните по "Струма"

"Геострой" и "Пътстрой 92" участваха в изграждането на отсечката Кресна - Сандански, Долна Диканя - Дупница и Дупница - Благоевград заедно с ГБС. Компаниите от групата Геотехмин на Цоло Вътов се завърнаха в пътното строителство, след като бяха изпаднали от топ 20 на най-големите компании в сектора през последните няколко години. Миналата година те спечелиха поръчка за пътя Ботевград-Мездра за 160 млн. лв.

Всички други останали в състезанието са компании, които работят в момента по магистралата.

Втората най-ниска цена е подало обединение с участници "Грома холд", "Европейски пътища", "Водно строителство -Благоевград" (свързани помежду си), словашката "Вахоскав - СК" и проектантите от "Пътпроект", "Рутекс" и "Метропроект Прага" - почти 420 млн. лв. без ДДС.

Същото обединение спечели търга за останалата част от участъка през Кресненското дефиле. Освен това "Грома холд" в момента достроява отсекчата между Благоевград и Крупник. Тя обаче закъснява и вероятно ще е готова догодина.

Консорциумът на дружества на ГБС и португалската "ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас" предлага 475 млн. лв. без ДДС. В момента работи върху къса отсечка до тунел "Железница" между Благоевград и Крупник.

С най-високо ценово предложение - малко над 530 млн. лв. без ДДС е "Джи Пи Груп" в обединение с "Логистика 21". "Джи пи" строи "Железница" за 185 млн. лв., въпреки че и строителната компания, и премиерът Борисов твърдяха, че дружеството ще се откаже от проекта заради съмнения в корупция.

Отстранени са "Трейс груп холд", "ПСТ Груп", "Автомагистрали Хемус", обединение на "Евро Алианс Тунели" подава оферта с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море". Отпаднали са и участниците от чужбина - азербейджанската "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация" и турските "Дженгиз" и "Колин".

Автор: АПИ

Сложно, голямо и скъпо

В отсечката от 10.4 км ще бъдат построени четири тунела и 11 виадукта. Другата част от "Струма" през дефилето е с дължина 13.2 км и в участъка ще бъдат построни три тунела и 10 виадукта. Срокът за изпълнение двете обществени поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Отделно, след това ще се изпълнява рехабилтиация на път Е-79.

Конкуренцията в единия от двата търга за строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле се е свила сериозно. От общо 12 оферти са останали само четири, стана ясно днес след отварянето на ценовите предложения на кандидатите.

Най-ниската цена за изграждането на 10.4 км, включително и обхода на Кресна, е на обединение между "Геострой" "Пътстрой-92", "Биас-М" и "Илия Бурда" - малко над 410 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност 430 млн. лв. без ДДС. Това обаче не им гарантира победа в обществената поръчка, тъй като прогнозната цена не е ограничителна, а и зависи какви са техническите оценки, които все още не са публични.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    В България виждаме, че цената посочена в офертата, и реалната цена най-накрая (след като всички се накрадат) са две тотално различни неща.

  • 3
    baj_ganyo avatar :-|
    Бай Ганьо

    Важно е да стане, твърде натоварен път е това


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK