Борисов подари нов договор за 1 млрд. лв. на държавната "Автомагистрали"

Дружеството вече взе без търг над 4 млрд. лв., основно за строителството на "Хемус" и пътя Видин-Монтана

Директорът на "Автомагистрали" Стоян Беличев
Директорът на "Автомагистрали" Стоян Беличев
Директорът на "Автомагистрали" Стоян Беличев    ©  Цветелина Белутова
Директорът на "Автомагистрали" Стоян Беличев    ©  Цветелина Белутова

Държавната фирма "Автомагистрали" получи четвърти договор без търг от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и вече изпълнява поръчки за над 4 млрд. лв., без да участвала в открито състезание за тях. Новият "подарък" е за 1.083 млрд. лв. с ДДС. и предвижда изграждането на 66 км от пътя Видин - Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на Монтана.

В последните две години "Автомагистрали" получи два договора за изграждане на магистрала"Хемус" за над 3 млрд. лв., както и за укрепване на свлачища в страната за 570 млн. лв. с ДДС. Отделно дружеството поддържа всички магистрали в страната (без отсечката на "Хемус" между Шумен и Варна и "Марица" на територията на ОПУ "Хасково"), за което получава още стотици милиони от АПИ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    dukenukem avatar :-|
    dukenukem
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#1] от "scuby":

    Автомагистрали нямат едно ПТО, което да ти направи дори една проста екселска таблица, слагат си едни 5%-10% върху това което им дават като данни подизпълнителите.

    Нередност?
  • 3
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 4
    • + 1

    До коментар [#2] от "dukenukem":

    Миналата седмица тук имаше статия как вече имат над 400 човека - предимно инженери и ръководители на проекти. И като държавно дружество могат да наемат множество малки подизпълнители и да ги контролират. Няма вариант да изментят с материалите или сроковете, няма как да изнудват правителството с анекси.

    Нередност?
  • 4
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 4
    • + 4

    Мутрата успешно ще пресуши държавната хазна, точно преди навлизането в тежката част от коронакризата. Тотален безхаберник, опитващ се да се спаси от съд и затвор.

    Нередност?
  • 5
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • + 1

    До коментар [#3] от "m17":

    Питаш ли се защо не се възлага обществена поръчка, с подаване на оферти и избор на изпълнител?

    Не че там няма да нагласят правилният победител (едни и същи български фирми на олигарси се вървят в тези търгове вече 10 години). Но ще отнеме много време с обжалване и останалите процедури. Схемата с държавното дружество е много по-удобно да се договорят с правилната фирма, при това как става ясно от последните отпуснати пари на постоянно нарастващи цени.

    Нередност?
  • 6
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 4
    • + 2

    До коментар [#5] от "Rational":

    Да, точно безкрайните обжалвания и проблемите с ниското качество са причината държавата да организира строежите по този начин. По принцип търг+контрол е най-прозрачния модел но в българския вариант почват всякакви врътки. Безкрайни обжалвания от несвързани фирми, трикове с ниска оферта и изнудване за анекси, вечна драма с вложените материалите и т.н. А контрола е труден и проблемите изникват след години. И затова сега експериментират схемата държавата да възложи на своя фирма която да организира процеса и да го надзирава а частните фирми да са подизпълнители. Този модел не е много далеч реално от предишния - Страбаг примерно нямат един камион, те организират и печелят а реално строят по-малки фирмички, всяка която специализира в нещо си. Дали този модел ще е по-успешен или не не мога да преценя, ще видим. Но при този модел не остава нищо за посредници и политици и е много вероятно след Борисов , БСП да върне предишния с търгове и обжалвания.

    Нередност?
  • 8
    aussie avatar :-|
    aussie

    Трябва да се назначи одит в държавната фирма от независима чуждестранна фирма за да видим реално за каква корупция в действителност става дума. Най-вероятно хонорара на хидроинженера за Цанков камък ще ни се стори смешен спрямо сегашните нива на заплащане на държавни специалисти. Оставка крадливи държавни некадърници!

    Нередност?
  • 9
    aussie avatar :-|
    aussie

    16.4 млн за км ????????????????

    Нередност?
  • 10
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 1

    До коментар [#9] от "aussie":

    Много е глупаво да смятате нещо нестандартно на норма. Краврат дограма, километър магистрала са абсурдни мерки и нищо не казват нищо щото това са индивидуални проекти. Погледнете километър магистрала в карнаботско -там има по една детелина на 20км. А на околовръстното на София при младост за 6км има 4 детелини с 3 кръгови отдолу. Като една такава детелина излиза примерно 5 милиона. Как мислите, цената на км има ли разлика ?.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

С жълто около паветата

С жълто около паветата