Най-голямата порция пътища - без търг и прозрачност

Държавната компания "Автомагистрали" получи нов договор за строителство, този път за част от трасето Видин-Ботевград. Така възложената й работа е за 4.6 млрд. лв.

На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители
На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители
На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители    ©  Цветелина Белутова
На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Правителството се отметна от първоначалния замисъл на инхаус поръчките и безконтролно раздава милиарди през тях.
  • Така държавната "Автомагистрали" стана най-печелившата строителна компания в България, след като получи договори за 4.6 млрд. лв.
  • Парите се харчат без публичност и отчетност, а същевременно това са най-големите разходи за строителство, които държавата е правила.

Представете си, че търсите някой да изпълни поръчки на вашата компания за скромната сума 4000 лв. например. Със сигурност никога няма да се доверите на фирма, чийто сайт не е обновяван скоро и няма данни някога да е вършила работата, която ви трябва. Държавата обаче прави точно обратното, и то за поръчки за 4 млрд. лева. И дори не договаря цена, а просто се съгласява на някаква сума, определена на око, без да провери дали на пазара няма по-добри оферти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове