🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Най-голямата порция пътища - без търг и прозрачност

Държавната компания "Автомагистрали" получи нов договор за строителство, този път за част от трасето Видин-Ботевград. Така възложената й работа е за 4.6 млрд. лв.

На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители
На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители
На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители    ©  Цветелина Белутова
На място на строежа на "Хемус" освен камиони на държавната фирма има техника и на неофициални подизпълнители    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Правителството се отметна от първоначалния замисъл на инхаус поръчките и безконтролно раздава милиарди през тях.
  • Така държавната "Автомагистрали" стана най-печелившата строителна компания в България, след като получи договори за 4.6 млрд. лв.
  • Парите се харчат без публичност и отчетност, а същевременно това са най-големите разходи за строителство, които държавата е правила.

Представете си, че търсите някой да изпълни поръчки на вашата компания за скромната сума 4000 лв. например. Със сигурност никога няма да се доверите на фирма, чийто сайт не е обновяван скоро и няма данни някога да е вършила работата, която ви трябва. Държавата обаче прави точно обратното, и то за поръчки за 4 млрд. лева. И дори не договаря цена, а просто се съгласява на някаква сума, определена на око, без да провери дали на пазара няма по-добри оферти.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 13
    • + 4

    Преди проблем беше фирмата "Водострой 98", която всекидневно обвързвахте с Пеевски и имаше всяка седмица подобни като тази статия за нея. Сега проблем е държавната "Автомагистрали". Каквото и да направи държавата, както и да се опита да оправи кочината тук и да подобри инфраструктурата няма да има угодия и все ще има подобни статии. Разбира се докато има удобни за вас хора в управлението. Единствената цел на всичко, което правите е да насаждате в обществото, че стоенето на пътища е непрозрачно, краде се от там и винаги има нещо гнило.

    Нередност?
  • 2
    aussie avatar :-|
    aussie
    • - 2
    • + 4

    До коментар [#1] от "scuby":
    Ролята на държавата е не да строи а да организира търг с явно наддаване и след това да контролира изпълнението и да санкционира ако се наложи. Незначителна на глупав ли се правиш или си просто такъв.
    Крадци, гьонсурати и некадърни мениджъри са всички в това правителство и партия.

    Нередност?
  • 3
    devdimi avatar :-|
    devdimi
    • + 3

    До коментар [#2] от "aussie":

    Ролята на държат е да строи капествено, бързо и евтино
    Старият механизъм с търговете гарантираше ниска цена, лошо качество и две години обжалвания на поръчка.

    Нередност?
  • 4
    mathoptimist avatar :-P
    mathoptimist

    Подкрепям решението на държавата да строи пътища със свои фирми!
    Очертава се проектите да се изпълняват по-бързо. Добър пример са сроковете, публикувани за Видин - Ботевград.
    Нямаме нужда от безкрайните обжалвания досега.
    Магистралите и добрите комуникации са условие за растеж и прогрес.

    Нередност?
Нов коментар