Най-голямата порция пътища - без търг и прозрачност
Държавната компания "Автомагистрали" получи нов договор за строителство, този път за част от трасето Видин-Ботевград. Така възложената й работа е за 4.6 млрд. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Правителството се отметна от първоначалния замисъл на инхаус поръчките и безконтролно раздава милиарди през тях.
- Така държавната "Автомагистрали" стана най-печелившата строителна компания в България, след като получи договори за 4.6 млрд. лв.
- Парите се харчат без публичност и отчетност, а същевременно това са най-големите разходи за строителство, които държавата е правила.
Представете си, че търсите някой да изпълни поръчки на вашата компания за скромната сума 4000 лв. например. Със сигурност никога няма да се доверите на фирма, чийто сайт не е обновяван скоро и няма данни някога да е вършила работата, която ви трябва. Държавата обаче прави точно обратното, и то за поръчки за 4 млрд. лева. И дори не договаря цена, а просто се съгласява на някаква сума, определена на око, без да провери дали на пазара няма по-добри оферти.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Преди проблем беше фирмата "Водострой 98", която всекидневно обвързвахте с Пеевски и имаше всяка седмица подобни като тази статия за нея. Сега проблем е държавната "Автомагистрали". Каквото и да направи държавата, както и да се опита да оправи кочината тук и да подобри инфраструктурата няма да има угодия и все ще има подобни статии. Разбира се докато има удобни за вас хора в управлението. Единствената цел на всичко, което правите е да насаждате в обществото, че стоенето на пътища е непрозрачно, краде се от там и винаги има нещо гнило.
До коментар [#1] от "scuby":
Ролята на държавата е не да строи а да организира търг с явно наддаване и след това да контролира изпълнението и да санкционира ако се наложи. Незначителна на глупав ли се правиш или си просто такъв.
Крадци, гьонсурати и некадърни мениджъри са всички в това правителство и партия.
До коментар [#2] от "aussie":
Ролята на държат е да строи капествено, бързо и евтино
Старият механизъм с търговете гарантираше ниска цена, лошо качество и две години обжалвания на поръчка.
Подкрепям решението на държавата да строи пътища със свои фирми!
Очертава се проектите да се изпълняват по-бързо. Добър пример са сроковете, публикувани за Видин - Ботевград.
Нямаме нужда от безкрайните обжалвания досега.
Магистралите и добрите комуникации са условие за растеж и прогрес.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.