Градски промени в Сливен и Ямбол
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Градски промени в Сливен и Ямбол

Градски промени в Сливен и Ямбол

Кои са най-големите инфраструктурни проекти и търгове в двете области

Мила Чернева
1666 прочитания

© Надежда Чипева


През последната година в общините Сливен и Ямбол не са обявявани скъпи обществени поръчки и не са започнати мащабни проекти. Същевременно обаче вървят градските проекти по оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР), които имат потенциал да променят средата. От друга страна, от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" са отделни средства за рехабилитация на ключови пътни отсечки в региона.

Хора и пътища

Автор: Капитал

От справка, която Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) изготви за "Капитал", става ясно, че в двата града ще бъдат или вече са ремонтирани два доста значими пътни участъка. През 2019 г. е завършила рехабилитацията на близо 39 км от пътя Стара Загора - Раднево, който преминава през област Сливен. Ремонтът е за 27.4 млн. лв. и се финансира по оперативна програма "Региони в растеж". Въпросният път II-57 осигурява връзка на общините Стара Загора и Раднево с магистрала "Тракия" и е основна пътна артерия към енергийния комплекс "Марица-изток", отбелязват от АПИ. От цялата отсечка в област Сливен попада 8,6 км участък. Той започва при границата между областите Стара Загора и Сливен, в района на Раднево, и завършва в село Новоселец при кръстовището с път II-55 Нова Загора - Свиленград. Трасето на участъка преминава през селата Пет могили и Новоселец. Цялостно е подменена пътната настилка и е подобрено отводняването, положена е нова хоризонтална маркировка. Изпълнител на строително-монтажните дейности на лота е ДЗЗД "Пътно поддържане - 2000", в което участват: "Пътно поддържане - Сливен" и "ИСА 2000". Стойността на разплатените строителни работи е малко над 6 млн. лв. с ДДС.

Автор: Капитал

Другото важно трасе, ремонтирано със средства от бюджета на пътната агенция, е най-натовареният път в областта - отсечката Сливен - Ямбол. Ремонтът започва през 2020 г. и се извършва от пътноподдържащите дружества, които отговарят за региона. От края на 2019 г. договор с пътната агенция имат "Пътно поддържане - Сливен" и "Нивел строй". Ремонтира се и 15-километровата отсечка между Крушаре и Ямбол (от км 136 до км 144+604) и в участъка между селата Калчево, Победа и Челник (между 161-ви и 168-и км). Инвестицията е за над 20.5 млн. лв. "Очаква се строителните дейности в първия участък от 8,6 км да приключат до края на септември, а в близо 7-километровата отсечка Калчево - Победа - Челник до края на годината", коментират от АПИ.

Средно на денонощие по второкласният път преминават над 6000 автомобила, посочват от ведомството. "Възобновяването на трасето ще подобри връзката между двата областни града, ще повиши безопасността на пътуване, ще улесни достъпа до АМ "Тракия" и до бъдещата икономическа зона "Сливен - Ямбол" в област Ямбол. Основният регионален път е предпочитан маршрут от тежкотоварния трафик от и към пристанище Бургас. По направлението за Средец и Бургас се ползва като алтернативен маршрут на АМ "Тракия"", разясняват от АПИ. През 2020 г. трябва да се изготви и проектът за укрепване на компрометирани насипи на път III-7008 Елхово - Изгрев - М. манастир - Г. манастир - Генерал Тошево - Скалица. Обектът е един от всички 74, които бяха възложени на държавната компания "Автомагистрали" с договор без търг, като общата стойност на поръчката е над половин млрд. лв. Конкретният проект ще струва над 4 млн. лв. с ДДС.

Сливен: нов градски транспорт, нови пространства

Автор: Капитал

Оперативна програма "Региони в растеж" е източник на финансиране по разнообразни дейности в община Сливен. Над 15 млн. лв. е инвестицията за градския транспорт. Тя е насочена към купуването на 27 нови дизелови автобуса, ремонти на спирки и дигитализация на билетната система. Другото перо, по което общината се възползва от ОПРР, е за образователната инфраструктура. Изпълняват се редица ремонти на детски градини. През 2019 г. е завършен първият етап от проекта за градска среда, в който е включено благоустрояване по поречието на р. Асеновска и обновяване на обществени озеленени площи, като общата стойност на инвестициите е за над 1 млн. лв. В рамките на втория етап, който ще се изпълнява до 2022 г., ще се обновят обществени озеленени площи за широко ползване и междублокови пространства в кварталите "Сини камъни" "Дружба" и "Българка" за 2.5 млн. лв.

А как ще се променя Ямбол

Автор: Капитал

Община Ямбол е приключила по-значимата част от проектите си по оперативна програма "Региони в растеж". Тази година е завършен първият етап от проекта "Устойчиво и интегрирано развитие на градската среда на община Ямбол", като двата етапа са на стойност общо над 8 млн. лв. В първия етап се правеха основно улични ремонти.

Вторият етап започна през юни 2020 г. и трябва да бъде завършен до есента на 2020 г. Проектът включва дейности по пешеходни зони и части от улични мрежи с автомобилен трафик, както и по зони за отдих в града. Той предвижда ул. ,,Търговска" да се превърне в пешеходна зона. Създава се и специална алея за велосипедисти. "Кръстовището с ул. "Бяло море" ще бъде малък площад с декоративни настилки, които да дават възможност за преминаване на автомобили", посочва информационната система за управление на средствата то Европейския съюз. Ще се рехабилитират и улиците ул. "Бяло море" , "Кабиле" "Св. св. Кирил и Методий".

През последната година в общините Сливен и Ямбол не са обявявани скъпи обществени поръчки и не са започнати мащабни проекти. Същевременно обаче вървят градските проекти по оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР), които имат потенциал да променят средата. От друга страна, от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" са отделни средства за рехабилитация на ключови пътни отсечки в региона.

Хора и пътища

Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK