Пътната агенция сключи договор за 57 млн. лв. за нов северен обход на Бургас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция сключи договор за 57 млн. лв. за нов северен обход на Бургас

Пътната агенция сключи договор за 57 млн. лв. за нов северен обход на Бургас

Избраният изпълнител е "Пътстрой - Бургас", собственост на Велико Желев

Мила Чернева
3541 прочитания

© Надежда Чипева


Новия северен обход на Бургас, който ще е пряка връзка от магистрала "Тракия" към летището и курортите Поморие, Несебър и Слънчев бряг, ще се изгражда от "Пътстрой Бургас", която е собственост на "Хидрострой" с мажоритарен акционер Велико Желев. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписала договор с изпълнителя

още на 21 октомври, като вече е изтекъл срокът за обжалване. Стойността на поръчката е 47.5 млн. лв. без ДДС, или 57 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е 18 месеца.

Търгът за обхода, който ще е дълъг 5 км и ще спести на пътуващите влизането в града, беше обявен на 23 март и възложен за само седем месеца, което го прави един от най-бързите за такива големи инфраструктурни проекти. Обикновено тези поръчки отнемат близо година, а понякога доста повече, докато се стигне до финала.

Как протече състезанието

Поръчката провокира сериозен интерес от страна на строителните компании и имаше цели 10 участника, сред които "Щрабаг", "Трейс груп холд", "Европейски пътища", "Джи Пи груп" и др. Въпреки това на етапа с отваряне на ценовите предложения останаха едва четири оферти, като три от тях бяха значително по-високи и почти равни - около 52.909 млн. лв. без ДДС. Така "Пътстрой Бургас" победи с оферта, която е над 5 млн. лв. по-ниска. Дружеството участваше и в строежа на отсечката от "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Хидрострой" и ВДХ (бившето "Водстрой 98"), и двете свързани с Велико Желев.

Проектът

Трасето на обхода ще започва от разклон на пътя Бургас - Сарафово, непосредствено след Атанасовското езеро. Обходът ще преминава на запад, заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към пътя Бургас - Ветрен. Отсечката ще бъде с две платна и с по две ленти за движение в посока, както и локални платна. Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез четири пътни възела. Проектната скорост е 90 км/ч.

Фотограф: АПИ

Новия северен обход на Бургас, който ще е пряка връзка от магистрала "Тракия" към летището и курортите Поморие, Несебър и Слънчев бряг, ще се изгражда от "Пътстрой Бургас", която е собственост на "Хидрострой" с мажоритарен акционер Велико Желев. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписала договор с изпълнителя

още на 21 октомври, като вече е изтекъл срокът за обжалване. Стойността на поръчката е 47.5 млн. лв. без ДДС, или 57 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е 18 месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK