Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Докъде е строежът на "Хемус" две години след договора на "Автомагистрали"

Първият участък от 15 км вече е готов за асфалтиране, но няма конкретен срок за пускането на движението

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Държавната компания "Автомагистрали" е получила без търг договори за общо 4.6 млрд. лв. от Агенция "Пътна инфраструктура" през изминалите две години. Те са сключени по in-house регламент, който не позволява използването на подизпълнители, но редица източници, репортажи и данни сочат, че това ограничение се заобикаля чрез споразумения за наем на механизация и служители. Така, без да има официални подизпълнители с публични цени за услугите им, държавните милиарди стигат по непрозрачен начин до частния сектор.

Едва тази седмица обаче въпросът стана политически - БСП влезе в ролята си на опозиция и поиска Сметната палата да направи проверка на държавната компания. Веднага последва и реакция - Георги Котев, зам.-изпълнителният директор на "Автомагистрали", изпрати позиция до медиите, в която обяснява, че фирмата има печалба от над 6.7 млн. лв. за 2019 г. заради добра организация и управление. "Дружеството няма незаконни договори, каквито опити за внушения се правят. Всички те са сключени при спазване на процедурите, предвидени в българското законодателство", пише в позицията си шефът на държавната "Автомагистрали" Георги Котев и заявява, че дружеството не се притеснява от одит.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар