ПИМК подписа договора за стадиона на "Ботев" в Пловдив за 43 млн. лв.

Стадион "Христо Ботев" в Пловдив

ПИМК подписа договора за стадиона на "Ботев" в Пловдив за 43 млн. лв.

Старозагорската "Рудин" ще работи по стадион "Локомотив" срещу 10 млн. лв.

Мила Чернева
5752 прочитания

Стадион "Христо Ботев" в Пловдив

© Надежда Чипева


Община Пловдив официално подписа договора за ремонт на стадион "Христо Ботев" с изпълнителя обединение между ПИМК и фирмата "Валмекс". Стойността на поръчката е 43.66 млн. лв. без ДДС. Модернизацията на стадиона включва реконструкция, основен ремонт и реновиране на трибуните, като съоръжението ще бъде с капацитет за 18 хиляди зрители.

Обществената поръчка се проведе изключително бързо. Тя беше обявена на 30 юли 2020 г., а за малко над четири месеца офертите бяха събрани, разгледани и оценени, а и имаше обжалване, което беше отхвърлено.

На фона на това например търгът за пречиствателна станция на същия възложител - община Пловдив, отне около година и половина.

Освен това вече има изпълнител и в другия търг за стадион за близо 10 млн. лв. без ДДС - компанията "Рудин" ще ремонтира стадион "Локомотив".

"Общината направи много за осигуряването на подкрепа от държавата. Министерски съвет отпусна общо 37 млн. лв. за доизграждането на стадионите на двата отбора ("Ботев" - Пловдив, и "Локомотив" - Пловдив - бел.ред.) и след построяването им ще останат на нейно разпореждане", каза в интервю за "Капитал" кметът на общината Здравко Димитров.

Така малко преди изборите догодина двата големи пловдивски футболни клуба, съответно и феновете им, получават държавен подарък.

"Христо Ботев"

Илиян Филипов, собственик на транспортната ПИМК, е дал заявка, че стадионът може да е готов в рамките на година, стана ясно от съобщение на община Пловдив. Иначе официално срокът за изпълнение на поръчката е 730 дни, или точно две години.

Обединението победител остана само на етапа с отварянето на ценовите оферти, тъй като конкурентите, сред които "Хидрострой" в съдружие със свързаната "ВДХ" (бившето "Водстрой 98"), ГБС, и "Щрабаг", както и обединение между "Парсек груп" и "Пътстройинженеринг", бяха отстранени.

ПИМК е един от водещите български превозвачи - след НКЖИ са втората най-голяма компания в транспортния бранш с 282 млн. лв. приходи за 2019 г. ПИМК е създадена през 2000 г. от Пенко Несторов и Илиян Филипов.

Дружеството беше кандидат за концесионер на летище Пловдив в обединение с "Тракия икономическа зона", като обаче бяха класирани на второ място след китайски кандидати. В крайна сметка процедурата беше неуспешна и концесията прекратена. В момента се провежда нова процедура. Софийската "Валмекс" пък е собственост на Лъчезар Цветков. Справка в регистъра на Камарата на строителите в България показва, че дружеството е работило по проекти, свързани с реки и язовири, но и по консервация, реставрация и експониране на Епископската базилика на Филипопол с възложител фондация "Америка за България". Компанията има около 100 служители през последните години, а приходите за миналата година са близо 10 млн. лв.

"Локомотив" за "Рудин"

Старозагорската строителна фирма "Рудин" също остана единствена от четири кандидата на етапа с отваряне на ценови оферти в търга за стадион "Локомотив" в Пловдив. Останалите кандидати - "ГБС - Пловдив", "Артстрой" , ДЗЗД "Спортклуб - Лаута" с водещ партньор "Некст Лоджистикс", бяха отстранени след преглед на техническите им задания. В края на ноември общината официално е излязла с решение за избор на изпълнител. Стойността на поръчката е близо 10 млн. лв. без ДДС.

"Рудин" е собственост на Живко Желев и Динко Динев. За 2019 г. компанията има 32.5 млн. лв. приходи и 7.9 млн. лв. печалба.

Община Пловдив официално подписа договора за ремонт на стадион "Христо Ботев" с изпълнителя обединение между ПИМК и фирмата "Валмекс". Стойността на поръчката е 43.66 млн. лв. без ДДС. Модернизацията на стадиона включва реконструкция, основен ремонт и реновиране на трибуните, като съоръжението ще бъде с капацитет за 18 хиляди зрители.

Обществената поръчка се проведе изключително бързо. Тя беше обявена на 30 юли 2020 г., а за малко над четири месеца офертите бяха събрани, разгледани и оценени, а и имаше обжалване, което беше отхвърлено.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход