Скъпият ремонт на магистрала "Марица" се отлага, въпросите остават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Скъпият ремонт на магистрала "Марица" се отлага, въпросите остават

Скъпият ремонт на магистрала "Марица" се отлага, въпросите остават

Цената е два пъти по-висока от тази на ремонта на "Тракия", но няма обяснение защо е така

Мила Чернева
4897 прочитания

© Цветелина Белутова


Обновяването на около 13 км от магистрала "Марица" се отлага "поради навлизането в зимен режим". Това отговориха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на въпрос на "Капитал", след като в средата на ноември уж бе даден старт на дейности по седем километра от магистралата край Свиленград.

Цената за километър по трасето е 3.5 млн. лв. (вкл. и подмяна на мантинели), което е доста повече в сравнение с подобни задачи, но АПИ така и не уточни на какво се дължи това, а отговориха само, че засега "ремонтните дейности са преустановени".

Колко точно е скъпо

В ремонта са включени три участъка:

  • 7 км в платното за София в района на Свиленград /от 94-ти до 101-ви км/
  • 1.8 км в платното за София /от 101-ви до 103-ти км/,
  • 3.6 км в двете платна /от 103-ви до км 107-ми км/.

"Ще бъдат обновени общо 12.5 км в посока София и 3.6 км в посока ГКПП "Капитан Андреево", гласеше прессъобщението.

АПИ обяви, че цената на ремонта на трите участъка ще е 24.1 млн. лв., а още 4.2 млн. лв. щяха да се изразходват за мантинели. Така сумата стана общо 28.3 млн. лв., но не се уточни със или без ДДС е тя. Така грубо стойността излиза 3.5 млн. лв. на километър. За сравнение - ремонтът на магистрала "Тракия" струва 1.9 млн. лв. на км.

Тази сметка бе направена от mediapool.bg, а "Капитал" поиска уточнение от агенцията за цената и има ли разлика в дейностите, които ще се изпълняват при двата ремонта - на "Тракия" и на "Марица", за да стане ясно защо се получава тази голяма разлика. Три седмици по-късно единственият получен отговор беше, че ремонтът е спрян.

Първата част от ремонта трябваше да приключи до януари 2021 г., но това очевидно няма да се случи. "Проектът предвижда подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Участъкът ще е с нова хоризонтална шумяща маркировка и ограничителни системи", пише в съобщението на АПИ.

Кой работи

Изпълнител е дружеството "АБ", като няма декларирани подизпълнители за дейностите за поддържане на участък от "Марица" на територията на област Хасково. Компанията доскоро се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, а в началото на 2020г. беше продадено на "Валирион", която не е известна фирма.

Мантинелите пък се доставят от "Юпитер 05". Фирмата е собственост на Николай Иванов, който за кратко беше в ръководството на футболния клуб "Левски", когато отборът се ръководеше от адвоката на Делян Пеевски Александър Ангелов. За периода 2014-2019 г. дружеството е получило 21 млн. лв. от АПИ за доставка на мантинели в Югоизточния и Южния централен район.

Обновяването на около 13 км от магистрала "Марица" се отлага "поради навлизането в зимен режим". Това отговориха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на въпрос на "Капитал", след като в средата на ноември уж бе даден старт на дейности по седем километра от магистралата край Свиленград.

Цената за километър по трасето е 3.5 млн. лв. (вкл. и подмяна на мантинели), което е доста повече в сравнение с подобни задачи, но АПИ така и не уточни на какво се дължи това, а отговориха само, че засега "ремонтните дейности са преустановени".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    bat_plamen avatar :-|
    bat_plamen

    Поредният пример за ниско качественото строителство при Боце!

  • 3
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638

    Цената за километър път е 3,5 млн.лв.? Не че съм някакъв експерт, ама... боже господи, как може толкова да струва това?

  • 4
    teob avatar :-(
    Теодоси Бялков

    Магистралите - любимите на обекти на премиера


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK