С 530 млн. лв. метрото продължава към "Арена Армеец"

"Метрополитен" обяви обществена поръчка за нови близо 6 км подземна железница и шест метростанции от парк "Военна акадамия" до бул. "Цариградско шосе"

Първият етап от третия лъч на метрото бе открит през лятото на 2020г. Следващият ще бъде готов за ползване през март 2021г., но за следващите столичани ще почакат няколко години
Първият етап от третия лъч на метрото бе открит през лятото на 2020г. Следващият ще бъде готов за ползване през март 2021г., но за следващите столичани ще почакат няколко години
Първият етап от третия лъч на метрото бе открит през лятото на 2020г. Следващият ще бъде готов за ползване през март 2021г., но за следващите столичани ще почакат няколко години    ©  Юлия Лазарова
Първият етап от третия лъч на метрото бе открит през лятото на 2020г. Следващият ще бъде готов за ползване през март 2021г., но за следващите столичани ще почакат няколко години    ©  Юлия Лазарова
Темата накратко
  • Новите шест станции, като разклонение от третия лъч на метрото в София ще се финансират по Плана за възстановяване от кризата с над 500 млн. лв.
  • До 2026 г. може да са готови всички етапи от метродиаметъра - от центъра до Горна баня, "Левски Г" и "Цариградско шосе".
  • С това основната мрежа на софийското метро ще бъде завършена и нови разширения едва ли ще се правят в близко бъдеще.

Проектите за разширение на метрото в София приличат много на вагоните в най-натоварения час: вътре винаги има място за още един. Така месеци след като беше пуснат за движение "последният" засега лъч на подземната железница, дружеството "Метрополитен" изглежда ще получи нова финансова инжекция - този път от 530 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hgg21387465 avatar :-|
    hgg21387465
    • + 2

    Скъпа Мила, докато не бъде изринат боклукът от НКЖИ и докато НКЖИ не спре да бъде касичка на Пеевски, няма да има жп проекти. Защо не написахте с какви проекти НКЖИ е кандидатствал по Механизма. Само ще спомена един и ще приключим с дискусията - Ремонт на жп гари. Ето това е НКЖИ.

    Нередност?
  • 2
    hgg21387465 avatar :-|
    hgg21387465
    • - 1
    • + 1

    И още една препоръка към феновете на Да,България! Спазвайте си предизборните обещания, тъй като ставате вече смешни. Метрото е хубаво нещо, но ми се струва, че трябва да се подлага на обществено и експертно обсъждане откъде ще минава, връзките му с другите видове транспорт и т.н. Повече не трябва да се случва, откъдето минава метро, да се закриват трамвайни и тролейбусни линии.

    Нередност?
  • 3
    aye44682495 avatar :-|
    aye44682495
    • + 2

    До коментар [#2] от "hgg21387465":

    Метрото е хубаво нещо, ама верно вече милиард се налива в един столичен квартал.
    Какво общо имат Да, България в случая? То общественото обсъждане зависи от мнозинството в общината/Метрополитен, не ли?

    Нередност?
  • 4
    ivanush avatar :-|
    ivanush

    Би било хубаво да прокопаят още малко и да направят последната му спирка да е на Младост 1 и така да го свържат с първа линия.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал