АПИ тайно даде управлението на тол системата на Kapsch и ще й плати 140 млн. лв.

АПИ е подписала договор за опериране на системата за пътни такси без обществена дискусия или дори съобщение

Още през август 2019г. АПИ пое тол системата. Защо в продължение на година никой не призна за проблем при оперирането и не бе обявен отворен търг остава загадка
Още през август 2019г. АПИ пое тол системата. Защо в продължение на година никой не призна за проблем при оперирането и не бе обявен отворен търг остава загадка    ©  Цветелина Белутова
Още през август 2019г. АПИ пое тол системата. Защо в продължение на година никой не призна за проблем при оперирането и не бе обявен отворен търг остава загадка
Още през август 2019г. АПИ пое тол системата. Защо в продължение на година никой не призна за проблем при оперирането и не бе обявен отворен търг остава загадка    ©  Цветелина Белутова

След няколко месеца мълчание и увъртане по темата държавата все пак изпълни намерението си да прехвърли оперирането на тол системата към частната фирма "Капш трафик солюшънс" срещу малко над 28 млн. лв. на година без търг. Договорът е за 5 години, или общо 141 млн. лв. с ДДС, като вече е подписан, но не е обявен нито от отговорната Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), нито от Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ)*. За него се разбра от съобщение, публикувано на 18 януари на сайта на Kapsch - фирмата, която изгради система за е-винетки и тол у нас за 180 млн. лв. с ДДС, като в хода на изпълнението условията бяха променени в негова полза.

"За период от пет години, "Капш Трафик Солюшънс", консорциум от различни компании от групата Kapsch TrafficCom, ще отговаря за техническото опериране на системата за електронни винетки за леки автомобили и тол системата за тежкотоварни автомобили в България", гласи съобщението. Въпросният консорциум изпълни поръчката за изграждане на система за е-винетка и тол такси


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал