АПИ тайно даде управлението на тол системата на Kapsch и ще й плати 140 млн. лв.
АПИ е подписала договор за опериране на системата за пътни такси без обществена дискусия или дори съобщение


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След няколко месеца мълчание и увъртане по темата държавата все пак изпълни намерението си да прехвърли оперирането на тол системата към частната фирма "Капш трафик солюшънс" срещу малко над 28 млн. лв. на година без търг. Договорът е за 5 години, или общо 141 млн. лв. с ДДС, като вече е подписан, но не е обявен нито от отговорната Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), нито от Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ)*. За него се разбра от съобщение, публикувано на 18 януари на сайта на Kapsch - фирмата, която изгради система за е-винетки и тол у нас за 180 млн. лв. с ДДС, като в хода на изпълнението условията бяха променени в негова полза.
"За период от пет години, "Капш Трафик Солюшънс", консорциум от различни компании от групата Kapsch TrafficCom, ще отговаря за техническото опериране на системата за електронни винетки за леки автомобили и тол системата за тежкотоварни автомобили в България", гласи съобщението. Въпросният консорциум изпълни поръчката за изграждане на система за е-винетка и тол такси
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Надявам се, някога да имаме нормална прокуратура и да има справедливо разследване и наказание за тези крадци, както и онези, които дадоха на Доган 60 млн. студен резерв или онези, които да разрешили удълбочаването на Варненския залив за 350 млн.
Имам чувството, че вече дори не се притесняват или крият, когато ни крадат. Може би защото се възмущаваме за откраднатата кокошка, а не виждаме истинските кражби.
По добре да е частна фирма която ще бъде (евентуално) контролирана от държавата. Ще си назначат толкова хора от колкото имат нужда , а не както е сега хиляди да клечат край градове и села и да събират пари колкото за своите заплати. Ако се направи едно сравнение с частните доставчици на електро енергия ще се види че тоя вариант ( контрол от държавата) не е толкова благоприятен за фирмите колкото изглежда на пръв поглед. Не случайно една избяга , а друга прави отчаяни опити да напусне България.
"Зад Николай Нанков се вижда и Станислава Арнаудова...."
Станислава Арнаудова има ли нещо общо със Севделина Арнаудова - Шехерезада?
Питам за баджанака - той има малка месарската фирма "Свински черва" ООД.
Сега, в днешно време ни засипват с вирусни новини и под тази завеса правителството си взема каквито си иска решения , които ще излязат по-късно наяве. Но днес никой не ги чува в суматохата от пандемично говорене. Колко ли скъпо ще ни струват тия решения.
Този проект може да бъде номиниран за кражба на мандата. Нормативната уредба- гарантирано от ГЕРБ, пълна каша. Всъщност, какъв е този Ненков, че все е в джипката?
Скандално е, корупция като за последно. Няма никаква логика изградените с бюджетни средстава пътища и тол ситема да се оперират от частна фирма, а още повече без поръчка и договаряне на тъмно. Капш са арогантно смели, дори договора им да е "законен". Анти-капш реториката следва да се засили. Нашите си ги знаем, но подобни действия са недопустими от чужда фирма и трябва да се даде пример. Възможно е да става въпрос и за трансгранично влияние от Европа, и ако е така също е неприемливо.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.