От договора на Kapsch: АПИ плаща по 40 хил. лв. на месец за програмист

За поддръжка и опериране на тол системата пътната агенция ще дава общо по 2.5 млн. лв. на месец

През януари 2018г. Михаел Вебер от Kapsch и Дончо Атанасов, тогава още в УС на пътната агенция подписаха договорът за изграждане на тол системата. Отзад за Светослав Глосов, също шеф на АПИ тогава, зам.-министър Николай Нанков (тогава още министър), Весели Давидов от АПИ.
През януари 2018г. Михаел Вебер от Kapsch и Дончо Атанасов, тогава още в УС на пътната агенция подписаха договорът за изграждане на тол системата. Отзад за Светослав Глосов, също шеф на АПИ тогава, зам.-министър Николай Нанков (тогава още министър), Весели Давидов от АПИ.
През януари 2018г. Михаел Вебер от Kapsch и Дончо Атанасов, тогава още в УС на пътната агенция подписаха договорът за изграждане на тол системата. Отзад за Светослав Глосов, също шеф на АПИ тогава, зам.-министър Николай Нанков (тогава още министър), Весели Давидов от АПИ.    ©  Надежда Чипева
През януари 2018г. Михаел Вебер от Kapsch и Дончо Атанасов, тогава още в УС на пътната агенция подписаха договорът за изграждане на тол системата. Отзад за Светослав Глосов, също шеф на АПИ тогава, зам.-министър Николай Нанков (тогава още министър), Весели Давидов от АПИ.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

През януари 2018 г. пред камери, фотообективи и журналисти австрийската Kapsch в лицето на Михаел Вебер и пътната агенция (виж снимката) сключиха договор за изграждане на системата за е-винетки и тол такси. Три години по-късно Kapsch има нов договор, но той е подписан далеч от хорските очи.

Миналата седмица Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) публикува подписаното в навечерието на Коледа споразумениe с обединението на няколко фирми от групата Kapsch. Същите компании изградиха системата за 180 млн. лв. с ДДС, но агенцията им възложи без търг и оперирането на тола за следващите пет години срещу общо над 141 млн. лв. Договорът се планира още от лятото, но месеци наред нямаше движение по него.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 4

    Внос на европейска корупция

    Нередност?
  • 2
    olg05611268 avatar :-|
    olg05611268
    • - 2
    • + 1

    С тази статия влизате, за голямо съжаление, в реториката на лявомислещите избиратели. Не сте предположили другата гледна точка:
    Изискването за застраховка, покрита от банкова гаранция. В случая сумата се определя по изисквания на ЕК, не по европейска корупция. Ако някоя голяма българска фирма, като Булпрос или Скейлфокус, можеха да покрият 5-те милиона гаранция, те биха могли да бъдат избрани за изпълнители. Не е толкова проста калкулацията на самия риск, консултирайте се с хората от наведената страна. 40 хиляди на месец са наистина стряскащи, само

    Нередност?
Нов коментар