Обратният ефект на тол системата
Досега в новата система за пътни такси са вложени над 250 млн. лв. и ще бъдат още над 140 млн. лв., но инвестицията няма да се върне и причините са както пандемията, така и редица управленски грешки


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Вместо да увеличи в пъти приходите от пътни такси, тол системата само увеличи разходите.
- Коронавирусът изигра роля, но проблемът е технически, а има и мениджърски, и политически грешки.
Системата за електронните винетки и тол такси не прави пари. Това е равносметката две години след началото на дигитализацията на пътните такси и похарчените около 200 млн. лв. за това. Данните ясно сочат, че през 2020 г., когато тежкотоварният трафик започна реално да плаща на база изминато разстояние, приходите са паднали с около 7% на годишна база. И това е на фона на факта, че в последните пет години постъпленията от винетки постоянно растат. По-ключовото обаче е, че разходите са повече.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Капитал,
Питайте и каква част от таксите се плащат от транзита, каква от вътрешен трафик /нашите си превозвачи/. Така ще стане ясно колко са пропуснатите ползи от този транзит и колко в крайна сметка струва популизма на Борисов да има символични цени и обхват в помощ на този бранш.
Лека корекция само. Масовата цена на senior програмист, която предлагат аутсорсите, всъщност е 25-35 евро на час. Анализите на аутсорсинг асоциацията ни, както и чужди, показват тази цена като диапазон.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.