Обратният ефект на тол системата

Досега в новата система за пътни такси са вложени над 250 млн. лв. и ще бъдат още над 140 млн. лв., но инвестицията няма да се върне и причините са както пандемията, така и редица управленски грешки

Камионите трябваше да започнат да плащат повече с тол системата, но засега не е така
Камионите трябваше да започнат да плащат повече с тол системата, но засега не е така
Камионите трябваше да започнат да плащат повече с тол системата, но засега не е така    ©  Надежда Чипева
Камионите трябваше да започнат да плащат повече с тол системата, но засега не е така    ©  Надежда Чипева
Темата накратко
  • Вместо да увеличи в пъти приходите от пътни такси, тол системата само увеличи разходите.
  • Коронавирусът изигра роля, но проблемът е технически, а има и мениджърски, и политически грешки.

Системата за електронните винетки и тол такси не прави пари. Това е равносметката две години след началото на дигитализацията на пътните такси и похарчените около 200 млн. лв. за това. Данните ясно сочат, че през 2020 г., когато тежкотоварният трафик започна реално да плаща на база изминато разстояние, приходите са паднали с около 7% на годишна база. И това е на фона на факта, че в последните пет години постъпленията от винетки постоянно растат. По-ключовото обаче е, че разходите са повече.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове