Обратният ефект на тол системата
Досега в новата система за пътни такси са вложени над 250 млн. лв. и ще бъдат още над 140 млн. лв., но инвестицията няма да се върне и причините са както пандемията, така и редица управленски грешки


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Вместо да увеличи в пъти приходите от пътни такси, тол системата само увеличи разходите.
- Коронавирусът изигра роля, но проблемът е технически, а има и мениджърски, и политически грешки.
Системата за електронните винетки и тол такси не прави пари. Това е равносметката две години след началото на дигитализацията на пътните такси и похарчените около 200 млн. лв. за това. Данните ясно сочат, че през 2020 г., когато тежкотоварният трафик започна реално да плаща на база изминато разстояние, приходите са паднали с около 7% на годишна база. И това е на фона на факта, че в последните пет години постъпленията от винетки постоянно растат. По-ключовото обаче е, че разходите са повече.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове