Втори опит да се избере строител на обхода на Пловдив
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Втори опит да се избере строител на обхода на Пловдив

Втори опит да се избере строител на обхода на Пловдив

Пътната агенция обяви повторно търга за 42 млн. лв. за югоизточен обход на града, след като миналия път нито една оферта не беше адекватна

Мила Чернева
2350 прочитания

© Надежда Чипева


Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) прави втори опит да избере изпълнител на поръчката за югоизточния обход на Пловдив - трасе, което е дълго общо 4.8 км и е с прогнозна стойност 42 млн. лв. без ДДС.

Агенцията обяви поръчката миналата година и цели 12 кандидата проявиха интерес към нея. Въпреки това за първи път от години се оказа, че няма нито една годна оферта и всички участници бяха отстранени. В документите, които компаниите бяха подали, даже имаше предложения, писани за други търгове. Процедурата беше прекратена със заявка да бъде обявена повторно преди месец. Целият сюжет бе доста странен, тъй като сред кандидатите бяха някои от най-големите компании от строителния бранш, и то с редица спечелени проекти на АПИ - например "Иса 2000", ГБС, "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Грома холд", "Щрабаг".

Новият краен срок за подаване на оферти е 23 март 2021 г.

Проект с пороци

Обходът, дълъг близо 5 км, започва при пътен възел "Скобелева майка". Отсечката ще бъде разширена от проектен габарит Г10.50 към габарит Г20 на участъка, т.е. ще има по две ленти за движение в посока.

Обектът продължава напред, въпреки че за него няма оценка за въздействие на околната среда (ОВОС) по решение на екоминистерството, дори и да има данни, че ще вреди на качеството на въздуха поне в Аграрния университет.

Министерството на околната среда и водите миналата година реши, че няма нужда да се изготвя доклад по ОВОС. Особеното беше, че решението бе издадено, след като бяха събрани оферти в търга. По принцип далеч по-логично е АПИ да обяви обществена поръчка, в която са преминати всички или поне почти всички етапи, свързани с проектиране, проучване, екологични процедури, за да може договорът и изпълнението му впоследствие да не се забавят.

"Най-близките обитаеми зони покрай този участък при км 98+400 от трасето в югоизточния обход на Пловдив са учебно опитна база и оранжерии на Аграрен университет Пловдив на 15-30 м на изток. Отчетеното надвишаване на средногодишната норма за опазване на човешкото здраве за азотните оксиди в избраната 2040 г. при прогнозния трафик е в зона от 15 м до 30 м от оста на платното на околовръстния път", посочва се в предварителния анализ за обекта. Става ясно, че студентите ще дишат по-мръсен въздух заради обхода. Въпреки това няма притеснения от страна на екоминистерството и трасето остава същото.

Търгът

Има два основни критерия за оценка на офертите - "Ниво на изпълнение на офертата, предложено във всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и техническите спецификации" с тежест 60% и цена с тежест 40%. Избраният изпълнител ще има 18 месеца, за да изгради обхода.

Финансирането на обекта е от държавния бюджет.

Фотограф: АПИ

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) прави втори опит да избере изпълнител на поръчката за югоизточния обход на Пловдив - трасе, което е дълго общо 4.8 км и е с прогнозна стойност 42 млн. лв. без ДДС.

Агенцията обяви поръчката миналата година и цели 12 кандидата проявиха интерес към нея. Въпреки това за първи път от години се оказа, че няма нито една годна оферта и всички участници бяха отстранени. В документите, които компаниите бяха подали, даже имаше предложения, писани за други търгове. Процедурата беше прекратена със заявка да бъде обявена повторно преди месец. Целият сюжет бе доста странен, тъй като сред кандидатите бяха някои от най-големите компании от строителния бранш, и то с редица спечелени проекти на АПИ - например "Иса 2000", ГБС, "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Грома холд", "Щрабаг".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK